Steg ett mot Canon
Nu är steg ett mot canon taget :)
Jag har sålt mitt tamron 28-105 :)
Nu ska kameran + 2 objektiv säljas *har kompisar som sagt att de är intresserade, ska bara ha en tusenlapp för det* Sen ska en Canon eos 40D med ett 70-200 f/4 L & ett Canon 50 f/1,8 köpas in :)
Härligt! 
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

#1 Aa :) Det gick fort, första personen hörde av sig vid halv 3 (jag var inte hemma så såg mailet vid 6) Och objektivet var hämtat 21:50 :)

Grattis!!
Härligt härligt! 
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.
Vad kul ! 
Mvh Ida
www.krusfoto.se
Har du tillräckligt med pengar sedan för det där? Det låter ju ganska dyrt. Fast jag är grymt avundsjuk på dig att du ändå statsar på det, det betyder ju att du kommer att uppnå det! 
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se

#6 fick 2300 för objektivet, ska ha åtminståne 1000 spänn för kamera och det Men jag har jobbat ihop mycket pengar på annat håll om man säger så.. men det känns bra att kameran kan bidra med ett par tusenlappar :)
#7: Låter jättebra. Själv håller jag på att tjäna ihop pengar till den ena objektivet du tänker köpa, Canon EF 50mm f/1.8 II. Det är ju inte jättedyrt så jag kommer nog att ha det innan sommaren är slut (gärna ganska långt innan den är slut så jag hinner använda det!
).
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
Grattis! :)
gud vad kul! :D

Grattis!
grattis, va roligt! :)
Grattis :D Får man fråga vad du hade för kamera förut?

#13 Konica Minolta Dynax 5D - inköpt nov 05
Skoj :) Grattis!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Vad roligt! Du kommer inte bli besviken på dina nya grejer! :D
#16 Verkligen inte! 
Medarbetare på Hästfoto.

Nu är kameran i stort sett såld också, Bye bye kameran på söndag :)
Sen ska jag bara fylla år 30/6 så jag får ytterligare lite pengar + att lönen kommer då nån gång också
Sen är det dags XD
Härligt :D
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Hur kommer det sig att du väljer just 40D och inte 50D? Då du ändå ska köpa fullformatsobjektiv funkar det ju för 50D.
Medarbetare på Hästfoto.

därför att det skiljer endel i pris på de båda kamerorna, 40D kostar 8 & 50D 11
sen är väl inte 50D fullformat? Man måste väl upp till 5D för att få det?
#21 I see. Jo, 50D är fullformat vad jag läst till mig.
Medarbetare på Hästfoto.

från Canons hemsida
50D:
"15,1 megapixels CMOS-sensor
Canons APS-C CMOS-sensor levererar otroligt detaljerade bilder med lågt brus - perfekt för stora reproduktioner och kreativ beskärning. Omformade pixels med mikrolinser utan mellanrum utvidgar ljusstyrkan och ger exceptionella prestanda i hela ISO-omfånget."
5D:
"Fullt sensorformat
Utan effekt av förstoring eller beskärning återger CMOS-sensorn med måtten 35,8 x 23,9 mm allt som Canon EF objektiv är konstruerade för. Alla vidvinkelobjektiv kan användas med full bildvinkel och sökarbilden är ljus och tydlig. Upplösningen med 12,8 megapixels ger utsökt tonomfång från skuggor till högdagrar. Lågpassfiltret och inbyggda kretsar i chipet motverkar moaré och bildbrus. Ljuskänsligheter motsvarande ISO 100-1600 kan ställas in och utvidgas med inställningarna (L:50) och (H:3200)."
vad jag ser är inte 50D Fullformat
50D är inte fullformat, men så nära fullformat man kan komma utan att vara det 
Du blir säkert nöjd!

#24 aa men ska köpa en 40D ;)
min Konica Minolta Dynax 5D är SÅLD
Dom kom och hämtade den nu :)
#25 Förstod det, du blir nog nöjd med din 40D kanske jag skulle skrivit 

NU ÄR DEN MIN
Idag köpte jag en Canon Eos 40D och ett 50 f/1,8 :)
#27: åååh, vad härligt! Och vad grymt avundsjuk jag är nu. Planerar ju själv att köpa ett sådant objektiv, men åååh så avundsjuk jag är på kamerahuset!
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
Underbart, grattis!
Jätteroligt!
Vi vill se bilder sen!
Medarbetare på Hästfoto.
Canon 40D ar KARLEK! :D