Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 07-tips-och-teknik
Läst 646 ggr
IdaL
0

Få hästens uppmärksamhet?

Hej!
Satt och fundera lite på att när man är och fotograferar hästar i en hage (ingen man känner) brukar hästarna vara ganska tråkiga vet att många har plastpåsar på sina egna hästar men hur gör ni på andras ni inte känner? Om ni vill ha deras uppmärksamhet ?

Magster
0

För det första måste du ju ha tillåtelse för att fota hästarna om du vill göra något med dem. Asså flytta dem till en plats i hagen med bättre bakgrund eller få dem att röra på sig.
Sen om du bara vill få upp huvudet på dem är ju en hink med sten eller en plastpåse i änden på ett spö att rekommendera

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

IdaL
0

#1 Jaja, att jag måste ha tillåtelse att flytta hästen de vet jag om! Men jag behöver ingen tillåtelse för att stå utanför staketet och fotografera (på allmäna vägen), du får ursäkta om jag uttryckte mig lite fel. Men får man verkligen ha spö med sig sådär? :S

Magster
0

#2 Jag menade om du ska in i hagen såklart. Glad
Ja, alltså att du sätter en påse i änden (där "pisken" sitter) så viftar du lite med den bara, då brukar hästarna bli nyfikna på vad det är. Jag menade inte att du skulle piska hästarna med en påse i änden på spöt. Flört Stackarna!

Medarbetare på Hästfoto.

IdaL
0

33 hehe, nej nej, inte piska dom de fatta jag fast jag vet inte om jag skulle våga ta med ett spö tänk om ägaren kommer då undrar dom väll vad man sysslar med ;) Kanske en plastpåse räcker?

Anna
0

En hink med lite sten i som du skramlar med brukar funka. Ta med ett färglatt paraply också som du ber någon fälla upp (givetvis på säkert avstånd till hästarna så de inte blir rädda).

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

IdaL
0

#5 Ska testa med stenarna :D

Magster
0

Så kan man ju alltid kasta potatis och äpplen på dem som min pappa gjorde när han var yngre! Flört Då blir det fart på dem må ni tro!

Medarbetare på Hästfoto.

Eklang
0

#7 hahahha x''D stackars hästar X''D men det lät bra roligt (A)

Emma, medarbetare på Hästfoto.

IdaL
0

#7 HAHAHAHA!!! x'')

Marija
0

#7 Lätt bästa förslaget!

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Magster
0

#8,9&10 Min pappa vet hur det ska gå till! Flört

Medarbetare på Hästfoto.

Splachfotografen
0

Jag brukar abra börja plocka med gräs och vifta lite emd det, funakr bra de med (;

Marija
0

I somras när jag fotade mina kompisars sommarhästar så provade vi allt. Vi bokstavligen slängde omkring "sockerbitar" (röda block) i paddocken utan att hästen rörde en min ;)

IdaL
0

#13 Oj x) de va mig en lugn häst de. ;)

Anna
0

Wilda lyssnar inte på någonting. Jag kan skrika, hoppa, prassla med plastpåsar, kasta runt röda paraplyn och hon bara blänger lite snett. Tråkiga häst :P

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Marija
0

#14 Hahah jaaa! Frustrerande ;)

Anken
0

Jag brukar bara vissla, det funkar oftast..

IdaL
0

#16 haha förstår de x)

isabelle_
0

Eller ropa HÄÄÄÄSTARNA! typ och vissla funkar oftast!:)

[ElisiaJohansson]
0

håller med #19, brukar ropa på dom eller vissla. Funkar inte de brukar jag typ små hoppa lite funkar också ;P

IdaSH
0

Brukar också typ ropa eller göra små "ljud" med munnen. Knäppa med fingrarna funkar också ibland Flört

Mvh Ida

www.krusfoto.se

hyltebarn
0

brukar ha med mig ett kncäkebröd eller så.
Det kan dem inte så emot! :)

/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)