Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 527 ggr
divansson
0

Kritik - sommar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejhej. Är ytterst nyfiken över vad ni tycker om den här bilden, själv så gillar jag inte riktigt denna typen av bilder men provade att ta ett par ändå.

Har alltså ingen koll på hur man ska ta sig till väga för att lyckas med denhär sortens bilder, tips tages tacksamt imot!

Mvh Camilla

ThereseE
0

Tycker det va en riktigt fin bild! Dock hade jag nog kanske lagt blomman till höger (eller vänster) på bilden och haft hästen i bakgrunden men inte bakom blomman, om du förstår vad jag menar..:) Nu blir både blomman och hästen centrerade. Men riktigt mysig är den!

divansson
0

#1 Okej, ska tänka på det. Tack så mycket :)

hyltebarn
0

Tyckert som #1.
Men en otroligt fin bild! :D

/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)

Yessica
0

Jag tycker också att det hade blivit finare om blomman var lite mer till höger/vänster i bild och hästen centrerad. Men jag gillar bilden ändå! Jättefin skärpa och färger! Skrattande

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Marija
0

Åh jag gillar den! Verkligen sommar.

Bra bokeh och bra skärpa, fina färger. Håller med #1 om kompositionen dock!

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

jojjehanna
0

Tycker du har lyckats bra, den lila blomman i förgrunden sticker fram bra och framträder väldigt tydligt och det är läckert med det gula. Samtidigt fungerar oskärpan bra på hästen, man ser att det är en häst.

[ElisiaJohansson]
0

übersnyggt tycker jag, kan hålla med om att blomman är för centrerad, men de stör mig inte alls mycket :) Bra jobbat

divansson
0

Tack allihopa! :)    Men vad är bäst då, om blomman är framför eller bakom hästen?