Kritik Bilder

Jag gillar bilderna, men mer än så är det inte. Det är inget som säger "WOW" utan dom är helt enkelt "bara" bra. I första bilden är du någon hundradels sekund för sen, jag hade velat haft framhovarna i luften. Dock så tycker jag om färgerna i den bilden.
Bilderna ser lite brusiga ut, är det bara jag eller är det så?
Bra jobbat i alla fall, träna på och du kommer att få ännu bättre bilder!

Jag tycker att alla bilder har bra skärpa och att du har fångat steget fint på hästarna. Bild 1 är väldigt fin med hästens uttryck - kan nog bli en vacker huvudbild (den är vacker som den är nu också…) om man beskär den :)
Någon djupare kritik kan jag inte ge, det får ni som är mer erfarna göra.
Måste först bara säga att det är riktigt fina bidler över lag och att jag är grymt avundsjuk på din kamera. Vad har du för objektiv?
Bild 1: Mycket fin skärpa på den här bilden och fina färger. Kanske något stark grön färg i gräset, känns aningen onaturligt. Fin komposition. Det jag inte riktigt gillar med den här bilden är steget, hästen ser lite klumpig och stor ut just i den delen utav steget. Skulle nog velat ha aningen senare i steget. Å andra sidan är det en mycket fin dressyrbild som visar att hästen är en mycket bra dressyrhäst, men som sagt, ser lite klumpig ut tycker jag. Bra bakgrund.
Bild 2: Även här riktigt, riktigt fin skärpa. Bra exponerat på schabraket, det brukar vara svårt, men här har du lyckats riktigt bra. Även här aningen stark färg på gräset. Himlen känns ltie överexponerad också, den drar år sig uppmärksamheten för att den är så ljus. Kanske ska mörka ner den i något bildredigeringsprogram? Borde inte vara så svårt. Mycket fin komposition och den här bilden har riktigt snyggt steg fångat, precis i rätt ögonblick. Både ryttare och häst framhävs mycket positivt. Bra bakgrund. Fint ljus i bilden. (Den här är min favorit utav de tre bilderna.)
Bild 3: Intressant bild, gör sig bra i svartvitt. Snygg skärpa, bra steg, bra exponerad. Här skulle jag dock valt att ha bilden liggande faktiskt. Känns som det är för mycket luft upptill men för lite framför hästen och definitivt för lite efter hästen. Vill alltså se hela svansen och en aningen luft efter den. Även här bra bakgrund.
Måste till sist bara lägga till att din logga ser ganska snygg ut, men tyvärr irriterade jag mig ganska mycket på den när jag kollade på bilderna och skulle kommentera dem. Jag tycker att du ska förminska din logga.
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se

#3 Tack så mkt! Nej dom är inte brusiga, kanske bara är som det ser ut 
#4 Tack! 
#5 Tack. Jag tycker själv om kameran jätte mkt, väldigt skön i handen osv. ganska stor skillnad mellan den och min andra kamera, Nikon D100. Jag har ett Nikkor 80-200mm f/2.8-5.6 och Nikkor 50mm f/1.8.
Jag har redigerat kontrasterna lite på bilderna, kanske kan vara df gräset får lite onaturlig färg?
Vad kul att du gillar bild 2, hästen var riktigt fin att se på så jag försökte fånga så mkt av det fina.. Håller med om att himmeln är för ljus. Det var en knepig sol den dagen, men ska tänka på att få himlen mörkare nästa gång.
Bild 3 hade jag också velat ha den liggande om det hade gått, tyvärr råkade jag kapa svansen.
Haha, jag vet. Det är inte min vanliga logga men jag kommer faktiskt inte ihåg vf jag gjorde den så stor. Ska inte ha den annars 

Fina bilder, och bra bilder tekniskt också. Men som sagt inget som säger "wow" riktigt. Förutom kanske den första, tycker verkligen att den har karaktär! Kan inte riktigt sätta fingret på vad jag tycker om, men den är jättefin!
Jag tycker att det var riktigt härliga bilder, du verkar vara väldigt duktig på att ta hand om ljus och utnyttja kameran. Att få wow bilder när man fotar helbild på dressyr är riktigt svårt, inget som jag direkt har sett. Jag tror att du är så nära wow som man kan vara faktiskt.

#7 och #8 Tack så jätte mycket