D300 eller D700 ?
**Hej!
**Jo, det är såhär att jag funderar kring att köpa (alternativt få) en ny systemkamera snart och funderar då främst mellan D300 och D700. Är stort Nikon-fan nämligen så det blir inget annat än en Nikon i vilket fall som helst.
Vad jag skulle vilja veta är vad ni har för åsikter och kommentarer till modellerna, samt om det är så att ni kanske tycker bättre om någon annan modell.
Har en D40 just nu, så är absolut inte intresserad utav en kortare uppdatering (som D90 och liknande).
Så åsikter om modellerna, tips och kanske någon bild?
Vill gärna ha både för- och nackdelar om kamerahusen.
Om jag hade varit du och haft råd till en d700 hade jag kanske istället satsat på en d300 och nikons VR 70-200. Har själv D300 och den presterar super, men det är ju helt frågan vad du fotograferar, D700 har ju bättre brusegenskaper inomhus i dåligt ljus, men samtidigt måste man ju ha en bra glugg
Har också funderat på att kanske nästa år köpa en D300, måste spara pengar bara.
Vad kostar D700?
#3 Enligt www.cyberphoto.se kostar den 25 000
Johanna - Instagram
#4 Ojdå, inte konstigt att man inte hör så mycket om den här inne. :o
Har börjat fundera mer och mer på D300:an, främst för att D700 kostar så pass mycket för bara kamerahuset och skulle jag lägga ner de pengarna på D300 så kan jag köpa ett kit (kamerahuset+ett tele). Funderar på om det skulle kunna passa eller om jag ska satsa på att köpa bara kamerahuset och sedan spendera resten av pengarna på ett macro eller ljusstarkt objektiv.
#6 det låter som en god idé med nikon d300. Köp kamerahuset och lägg sedan resten på bra objektiv!
Det är smartare att köpa D300 och ha råd med ett bra objektiv som gör huset rättvisa än att köpa D700 och köpa ett sämre objektiv som inte gör huset rättvisa.
Det tycker jag :)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling