Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 10-fototillfällen
Läst 2125 ggr
Yessica
0

Hästutställning i Enköping

Såg i våran lokala vecko-tidning idag att den 27-28 juni så arrangerar Svenska tinkerhästsällskapet och Svenska shirehästföreningen en riksutställning i Enköping. Utställningen är öppen för Shire - och Clydesdalehästar och det kommer även arrangeras agility (för häst alltså). På lördagen visas föl, ston och valacker och på söndagen visas hingstar.

För mera info kolla propositionen som jag hittade på Svenska Shirehästföreningens hemsida: Klick
Finns även info hos Svenska tinkerhästsällskapets hemsida: Klick

Tänkte att det kanske finns några som vill dit och fota, det var det första jag tänkte när jag såg det i tidningen. Funderar på om jag ska dit på lördagen, beror på hur jag mår (är sjuk).

Som jag förstår det kommer dom vara på Enköpings ridklubbs anläggning. Men jag har även mailat dom och frågat, samt mailat och frågat om det är utomhus. Meddelar här igen när jag fått svar. Glad Så behöver inte alla maila och fråga.

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Maja
0

Åh, jag vill, vill, vill!

Men kan inte ta mig dit.. :(

Splachfotografen
0

Jag skulle gärna vilja! Men det är ca 1,5 timmes bilåkning dit :(
Har varit och tävlat där och dom har en väldigt fin utebanan så får hoppas att det är utomhus för er som åker (;

Dilizi
0

Jag kanske ska dit på lördagen, men det är inte säkert.

/Emilia

Yessica
0

Utställningen kommer hållas på Enköping Ridklubb som jag misstänkte, och dom kommer vara inne. Det var lite trist tycker jag Obestämd Då blir det inget fotande för min del, och åker kanske inte ens dit då…

Ha en bra dag!

Mellliie
0

Ridhuset är hur mörkt som helst! Jag bor i Enköping så jag ska dit.

Yessica
0

#5 Ja, det är verkligen det. Trist att det ska vara inne Obestämd

Ha en bra dag!

Mellliie
0

#6 Ja, det är synd.

Elden
0

Funderar på att åka dit i morgon. Man får hänga utanför och fota innan o efter. Fungerar för min typ av bilder iaf :)

Tyvärr ligger det åt fel håll idag för att fungera med kvällens planer så dagens fotoobjekt är ännu inte utsett

Yessica
0

Jag åkte inte dit idag, trist när det var inne när det är så fint väder. Kommer inte åka imorn heller då jag förhoppningsvis orkar åka till brukshundsklubben och träna lite. Glad

Ha en bra dag!

[Jemla]
0

Någon som var där och råkade fota ett 2-årigt tinkersto vid namn Ängla? Glad

Elden
0

Japp! Har uppställningsbild på henne nånstans bland dagens skörd :)

Kan rota lite om du vill?

Elden
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lågupplöst liten bild med "märkning". Intresserad av högre kvalitet kan vi ta det via mail

[Jemla]
0

#11 Ja, gärna.

#12 Fin bild! Kan höra med hennes ägare om hon är intresserad… Jag var inte där (jobbade), men det var min kompis som visade henne.

Raspberry
0

Får man fota alla hästar på en utställning, utan att fråga någon innan ? :P

Splachfotografen
0

Du får fota vem du vill, när du vill och vart du vill. Du får bara inte publicera bilderna på internet. Har inte så jättestor koll på dätta.

Här är en artikel om detta:
http://www.fotonord.se/fotokurs/fotoregler.html

Raspberry
0

#15 Okej, tack :D

ZABA
0

#15 ? Fast enligt sidan du länkade till så är reglerna såhär:

Den som är med på bilden behöver inte ge sitt medgivande för att bilden ska publiceras. Detsamma gäller publicering på internet. Om bilden däremot ska användas i kommersiellt bruk såsom reklam och marknadsföring måste den som publicerar bilden ha den fotograferades medgivande, en sk. modellrelease.

Splachfotografen
0

#17 tack! ja läste kanske inte igenom hela ordentligt (;

Raspberry
0

#17 Lite trögfattad. Men, så man får alltså fota vilka hästar man vill på en utställning och publicera bilderna här t.ex ? :3

LindaKarlstrom
0

#19. Japp det får du.

Raspberry
0

#20, okej tack :D

Elden
0

#14 lite sent svar och du har fått bra svar på frågan "Om" - jag ville bara berätta att jag frågande hästägaren/handlern om jag fick fotografera och hon ställde upp hästen åt mig. De flesta vill gärna se sina hästar fotograferade så det brukar inte varanågra problem.

GE
0

Den som är med på bilden behöver inte ge sitt medgivande för att bilden ska publiceras. Detsamma gäller publicering på internet. Om bilden däremot ska användas i kommersiellt bruk såsom reklam och marknadsföring måste den som publicerar bilden ha den fotograferades medgivande, en sk. Modellrelease

Det innebär väl egentligen att man ska ha tillstånd för alla bilder på sin hemsida där ryttare, utställare etc finns med? Om det är möjligt att köpa dessa bilder via hemsidan (eller webalbum) måste ju var och en i högsta grad betraktas som reklam för, och marknadförare av fotografen? Ärligen måste jag nog säga att jag inte brukar fråga om jag får lägga upp bilderna. Gör ni det?

Splachfotografen
0

Jag frågar inte om det är tävlingsbilder eller andra hästrelaterade bilder, annan sak om man har gjort något kul med kompisarna. Då frågar jag om ja får lägga upp några på tex bdb nu dårå (;