Kritik - Hästhuvud
Bilden är bra, hästens uttryck kan du inte styra över men jag tycker nästan att det passar in här. Det jag stör mig grymt mycket på är att du har lagt på alldeles för mycket skärpa. Det ser väldigt onaturligt ut.

Snygg häst! Lite för mycket skärpa bara. Det får den att se lite brusig ut. För övrigt var bilden verkligen jättefin. Kanske även lite för mycket luft framför :)
_Flyttade tråden till Fotografera porträtt
_Precis som övriga säger så är skärpan alldeles för tillgjord. Vissa gillar sånt men jag är mer ett fan av lite mjukare skärpa.
Annars så fotografisk så är det inga större tekniska fel men porträttet faller inte mig i smaken även om hästen har bra närvaro i bilden.
Jag bara älskar den..:) Den ser väldigt konstgjord ut med den skärpan på ett bar och lite mindre bra sätt. Men älskade själva bilen i sig!
För mycket skärpa och kanske en gnutta för mycket luft framför hästen, annars jättefin! :))

Tack så mycket för kritiken!
Jag satt och funderade länge på hur jag skulle beskära den och har kommit fram till att jag nog ska beskära den till en "annan form" (lite med mot kvadrat tror jag)
skärpan blev för mycket och det är nog det som stör när jag tittar på den, ni har hjälpt mig att se det =)
Tack igen!