Islandshäst i snö
Bilden kom till av en slump. Hade inte ens kameran uppe, så när hästen plötsligt galopperade förbi nära mig tog jag upp kameran illa kvickt och hann precis få med henne på bild. Egentligen borde jag böjt mig ner lite för ett bättre perspektiv, men det gick så fort att jag inte hade en chans.
Tacksam för konstruktiv kritik.
fina och knicskarpa bilder, vad använde du för utrustning? =)
#1 Underbar! Tilltalar mig verkligen. Steget, beskärningen, ljuset, uttrycket… Bra jobbat!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
jättefint verkligen! Väldigt bra skärpa för att vara ögonblickbilder!
Oj! Jag verkligen drog efter andan när jag såg den första! Har inget att klaga på, eftersom du har så kort skärpedjup spelar det ingen roll att det är lite staket i bakgrunden. Jag älskar den bilden! Tvåan var också fin, men den första är, enligt mig, helt outstanding!
Två grymt snygga bilder!
Steget i bild två är ju bara underbart!
Jag tycker om båda bilderna vääldigt mycket :)
#0 Är ett jäättefint porträtt. Jättebra skärpa och bakgrunden är mysig ;)
#1 Gillas ;) Steget är jättefint och allt är bra :D Ljuset gilalr jag väldigt mycket i bilden :D
Var bara tvungen att redigera lite på 1:an (AA) Älskar den <3
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com

Det är såna här bilder jag gillar, knivskarpa! Sjukt fint ljus och verkligen bra beskärda! Mycket fina +++ 
#8, ser ut som faketan 
#9 Faketan? 
Mvh. Ida Lundahl

Jag älskar första bilden, och jag hoppas att det inte gör något att jag lekte en aning med den i photoshop :) Den var himla rolig att redigera.
http://taralom.blogg.se - Min blogg

Två superhärliga bilder! ser riktigt skarpa ut och det är något med manen som fyller ut båda bilderna. snyggt jobbat! :D ++
Tack!
#2 EOS 40D, ett 70-200-objektiv och stadiga händer.
#5 Det är inget staket i bakgrunden (åtminstone inte på flera hundra meter). I bakgrunden är det en frusen sjö och en dunge med träd
#13 Aha! Nu ser jag det… I så fall tycker jag du ska låta det vara, men om man tittar snabbt ser sjön lite ut som ett staket med tre stolpar.
Jättefina :))
Gillade den första bäst.
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

#10, faketan kanske är dumt att skriva men tan på engelska är solbränna, alltså, fake solbränna..förlåt om jag krånglade till det, brukar nämligen säga så när jag pratar så jag tänkte inte på att det ser skumt ut när man skriver det xD
typ soldusch :P
#16 hehe x) Ok 
Mvh. Ida Lundahl

Inställning på bilderna? :)
Manuellt exponerade, automatisk vitbalans.
Bild 1: ISO 640, f/4, 130 mm, 1/640 s
Bild 2: ISO 640, f/4, 70 mm, 1/800 s
Wow, så otroligt fina bilder.. Blir helt avundsjuk, heh :D
#1 Fint porträtt med bra färger och exponering. möjligen lite tajt för min smak.
#2 Snyggt steg! Häftigt med solen bakom huvudet. Liiite för överexponerat, inte så att det blir utfräff men för att det blir lite för ljust i snön. Men bra gjort med tanke på kontrasterna mellan hästen och snön!
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.
Tack!
#21 Håller med både ang. #1 och #2

Älskar den andra bilden, riktigt fin!

Superhärliga bilder! Och en mycket vacker häst!
Jättehärliga bilder! Väldigt bra skärpa också :)
Superfina bilder! :)
Ja, alla har redan sagt så otroligt mcyekt om bilderna så det finns itne så mycket mer att säga. Men måste ändå säga att jag älskar färgerna, farten och kompositionerna i bilderna, riktigt snyggt!
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
Jisses vilken gammal tråd! Tack för kommentarerna!