Tamron AF SP 90/2,8 Di Macro!
Hejsan, nu är ja otroligt sugen på ett macro objektiv :)
Vill verkligen ha ett bra objektiv, ett som man inte ångrar sig efter, och jag vill komma nära småkryp/fjärilar/flugor(?!)haha
, då de är mest som intresserar mig, mer än blommor faktiskt haha, tkr de är mer roliga bilder :D
Undrar om ni har något macro objektiv och isf vilket, är ni nöjd o släng gärna med en bild oxå :D
har hört mkt om Tamron AF SP 90/2,8 Di Macro 1:1 till Nikon, det nya som de är AF på (för ja har nikon d40då)
Hur bra är det? och hur nära kan man komma tro ett litet litet djur?
Skriv så mkt ni vet:D
Har detta objektiv och är supernöjd. Fotar mest blommor och småkryp och tycker jag kommer relativt nära i alla fall. Autofokusen jagar lite ibland och är inte så snabb, men då jag alltid fotar macro med MF stör det inte mig så mycket.
Tycker absolut att det är värt att satsa på i alla fall!
Mvh Ida
www.krusfoto.se

#1 tusen tack för svar :D oj det var nära, precis som ja ville :D äre en mygga tro ? :D snygg bild!
Fast de står att på den nya som de är af så de går på tex d40 så finns de ingen manuell bländaring står de ; O vad menas med det tro ? ingen manuell ?
:)
Jag har det objektivet och är mycket nöjd. Används ihop med min D200 och fungerar bra, blev även bra bilder med min D50.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling