Frieser bilder?
Hej
Jag är ett stort fan till den underbara rasen Frieser. Jag hoppas verkligen att jag får äga en i framtiden.
Tyvärr har jag aldrig haft nöjet att se någon eller änns klappa nån
Men men nu var det ju inte det jag skulle fråga om utan jag skulle fråga om några av er har några frieserbilder som jag skulle kunna använfda i en liten fan-film som jag ska lägga upp på youtube med ett stycke musik
Om du orkar kanske du kan tala om för mig hur en frieser är i temperamentet?
Har läst en massa men vill gärna höra från någon som har träffat eller kanske till och med äger en 
Vilken vacker målning! Har du målat den? (:
Om du vill veta mer om friesern är det nog en bra idé att fråga lite mer inne på Ridsport.ifokus!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Håller med! :) Underbara hästar är det :D
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com

Jag har träffat en Frieser, det var på en häst-fest eller nåt sånt vid Armémuseét, Fritz heter han, eller nåt sånt. :) Jag fick komma fram och hälsa också, klappa honom och så. Verkligen en underbar häst! Han älskade att visa upp sig inför publiken, och var ganska kolugn, förutom när han skulle in på banan, då var han väldigt ivrig och trippade runt. Men annars så var han lugn! Han var nyfiken och väldigt social när folk hälsade på honom!
Stor och maffig var han också. ;)

jag har ingen bild, men jag skulle nog gissa starkt på att dom är rättså cool i sitt temprament. Och jag ahr trättat en med, när jag ca 5 eller 6 år på cirkus, jag fick sitta på den med :) dom är underbart snygga djur! så du e inte ensam med att vilja äga en så smånig om ;)
lycka till med videon!

Såg en på Bassholmen 2009. Lånar dock inte ut bilder. Han var den lugnaste hästen där tycker jag :)
Ska antagligen på utställning av dom lör/sön ;)
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com

Nej inte jag som har ritat bilden:)
Skulle lägga upp bilder som jag ritat om jag kunnat:/
Datorn går inte med på att tyvärr.
Ni ska ha stort tack för era berättelser om hur ni har träffat en friesier:)
Jag har också lite bilder på Fritz (har för mig någon har sagt att det är han), på min hemsida www.linneae.dinstudio.se, inne på Tävlingsbilder. Jag tror jag har en när han stegrar :) Slänger med en när han galopperar. Men titta gärna på bilder på hemsidan ;)