Retuschutmaning #31
Detta är en utmaning där arrangören laddar upp ett foto som sedan ni medlemmar ska redigera så bra ni kan! Efter en vecka väljs en första-, andra-, samt tredjeplacering ut och redovisas i forumet. Vinnaren får ta över nästa utmaning.
Regler:
- Originalfotot som arrangören laddar upp ska förminskas ner till max 1600x1600px, för bästa kvalitet. Det får inte vara redigerat på något sätt, utan ska vara helt i original.
- Personen som väljer bild utser "vinnaren" samt andra och tredje placeringarna, och den som kommer på första platsen väljer bilden för nästa omgång.
- Utmaningen pågår i 7 dagar plus två dagar att utse "vinnarna". Den som håller i utmaningen får gärna motivera sitt 1a, 2a och 3e val!
- Ni får ladda upp bidrag tills den 12 Juli kl. 15.00. Senast den 13 Juli redovisar jag resultatet.
Kom igen nu flickor och pojkar! Nu vill jag se massor av fantasifulla redigeringar, var inte rädd för att exprimentera ;)
Rensade i tråden.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

#9 Jättefin!
Tänkte bara lägga till: om man har använt en ny bakgrund som någon annan har tagit (vilket jag förstås inte vet om du har, men uppmanar andra också ;P) så får ni gärna länka till fotografen!
OT: får man ta bakgrunder av andra utan lov?
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com

#11 Vet inte riktigt, tar alltid egna bakgrunder. Men på vissa stock-användare på t.ex. deviantart så får man ju ta en bakgrund bara man länkar tillbaks till sidan man tog den från. Den som är mer insatt får gärna berätta hur det ligger till ;)

#11 nej de får man inte, bakgrunden är ganska gammal och har legat ett tag på min dator, men den kommer från en stock sida :)
#14 Tänkte väll ;)
Mvh. Ida Lundahl

man skulle ha fotoshop!!!!
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3

#18 Ja, det är väldigt behändigt ;) Men det finns gratisversioner á la Photoshop som man kan ladda ner också! Har inga länkar och sånt, men några kompisar till mig har laddat ner sina behandlingsprogram gratis på internet. Om du vill ha så kan du ju alltid söka runt lite? :)
#18 vart bor du ?
#20 utanför Gbg va va de då =O
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3
Hade du bott runt kalmar hade jag kunnat fixa ;) har en photoshop skiva

Eller redigera jag för mkt kanske ? ;/

#24 Nejdå! Man får självklart redigera så mycket man vill! :)

En grej som jag undrar över bara:
- Utmaningen pågår i 7 dagar plus två dagar att utse "vinnarna". Den som håller i utmaningen får gärna motivera sitt 1a, 2a och 3e val!
- Ni får ladda upp bidrag tills den 12 Juli kl. 15.00. Senast den 13 Juli redovisar jag resultatet.
Tråden startades den 30/6, alltså borde ju 6-7 snarare vara sista dag?

#27 Jo, så skulle det vara, men denna gången fick det bli ett litet undantag då jag inte kommer att ha tillgång till en dator föränn den 11 eller 12 Juli.. :)
#28 - Ahaa, då förstår jag! 
Putt :)
Mvh. Ida Lundahl

Tävlingen är avslutat och inga fler bidrag kan vara med! (Vet att det står att den är slut i morgon, men är nästan 100% säker på att jag åker hemifrån i morgon bitti, tidigt tidigt, så ser ingen anledning att hålla den öppen ytterligare när man redan har fått så mkt extra tid.. :P)
Resultatet kommer inom kort!