Canon EOS 400D
Har fortfarande inte kommit till skott och skaffat ny kamera. Missade den Nikon D80 som fanns kvar i min fotobutik, och då gick luften ur mig lite. Blev för en stund sen erbjuden att köpa en Canon EOS 400D för ett par tusenlappar. Av en kompis som behöver pengar och vill göra en snabb (idag) affär. Kameran har gjort ca 10.000 exp. och är 2 år gammal. Den är välskött och knappt inte använd det senaste året. Med följer ett Canon objektiv 70-300 f/4.5-5.6. Jag har sett många otroligt fina bilder tagna med den kameran, och för det priset känns det som att man inte kan låta bli att slå till? Någon som har kameran och vet nåt om objektivet?
den finns en recension om den på djurfoto iFokus vet jag, Canon EOS 400D
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
Finns en recension här.
Tror absolut du skulle bli nöjd.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Jag håller med. Den är riktigt bra! Köp den verkar billigt också :)

Canon gör bra kameror ;)
Jag har en EOS 1000D. Den är liiite simplare än 400D. Men min kamera tar väldigt bra bilder. Och värt att nämna är att den är Canons billigaste systemkamera. Det enda jag kan klaga på är något brusiga bilder vid höga ISO och att den inte tar mer än 3 bilder/sek.
Jag har en 400D och är jättenöjd med den. Jag tycker absolut att du ska slå till! (Om du inte redan har gjort det då)
Jag vet inget om just det där objektivet, men jag vet att det är väldigt många andra som har det, bla många av mina vänner, och jag tror att det är ett bra objektiv att börja med i alla fall. :)
Hur blev det? Köpte du den?
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling