Kritik 3 s/v bilder
Jag tycker att #2 är riktigt läcker! Fin redigering, bra skärpa. Helt okej komposition, lite mer luft framför kanske? Ett något tidigare ögonblick i galoppsprånget hade varit bättre, för nu känns hästen rätt framtung. Annars gillar jag den!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Första bilden tyckte jag de vita partierna var för vita på. Annars älskar jag den bilden, kände direkt att jag föll för den men såg sedan de vita partierna..annars fin somsagt!
Andra bilden kändes inte så speciell, är dock inte så van att titta på hoppbilder och så.
Trean var däremot väldigt läcker! som #3 säger, fin redigering, bra skärpa 
#3 Okej, så du föredrar när en hov t.ex är i marken elr?:) Roligt att du gillar den iaf:D
#4 Tack så mkt, den blev nog lite överredigerad första bilden men kul att du gillar dem:D
Beskärningarna på de två första bilderna tycker jag inte alls är bra. Den första är för tajt och den andra så är det alldeles för mycket luft åt höger. Sedan ser jag inte riktigt om skärpan är på topp, men dom är fångade i rätt ögonblick. Den tredje bilden tycker jag om, riktigt snyggt med att rosetten är i färg och de andra i s/v.
Jobba på beskärningen, det är den som drar ner bilderna.
#6 Jag har inte beskärt första bilden, stod helt nekelt för när hindret:/
Ska jobba på beskärningen, vet om att jag beskärde konstigt på andra bilden men de var lite saker där som störde mer enligt mig, men ska tänka på de:)