Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 04-kritik-hästsport
Läst 366 ggr
Clarissa
0

Kritik - Hoppning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var iväg och fottade ponnyhoppning i Kumla idag, vädret var inte det bästa så blev inte sådär jättebra bilder men fick ett par jag tycker om. Lägger upp dom tre bilderna här så får ni gärna säga vad ni tycker om dom.

Jag har beskärt alla bilderna, var lite halvtrött då jag gjorde det så är ingen nogrann beskärning, oftast bara fyrkantsbeskärning lr liknande. Har även ändrat ljuset då en del var väldigt mörka.

Bild 1 = Denna blev enligt mig dagens bästa bild. Otroligt fin ponny också.

Clarissa
0

Bild 2

Clarissa
0

Bild 3

Sista bilden ;P

plarsson
0

Du har varit duktig med att fånga rätt ögonblick av sprången. Första bilden är något för mörk och för sned för att jag riktigt ska gilla den. De andra två har härliga färger, bra skärpa och ögonblick. Dock så stör jag mig väldigt mycket på att du har fotat hindret från sidan. Testa att fota snett framifrån (tänk på ljuset, solen i ryggen) så ska du se att bilderna blir mycket bättre!

Bra jobbat!

JenniferH
0

Haha, bild 2 är ju Rebecca och Frippe :D

Håller med, första bilden är för mörk. Bild 2 är jättefin, fast jag föredrar också bilder som är tagna snett framifrån. :) Mkt bra skärpa!

Clarissa
0

Ljusade upp bild ett lite, blev det bättre?

JenniferH
0

Lite jobbigt ljus blev det, fast det är ju bara min åsikt. men trevligare för att man ser hästen bättre! :)

Malin-Trotsig
0

Liggande bilder ska enligt HF's regler förminskas till max 800 px breda. Vänligen förminska och du är välkommen att posta ett nytt inlägg Glad

Inlägget är låst för nya kommentarer