Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 15-bildhantering
Läst 547 ggr
Malin-Trotsig
0

Samarbete mot bildstölder #4

**En mer städad och organiserad fortsättningstråd om samarbetet mot bildstölder.

**"Många av oss på Hästfoto har säkert mer än en gång fått sina bilder stulna av olika hästcommunties, som tex Stallet. se och Hipponized.
Eftersom dessa sidor är så pass stora kan det vara svårt att spåra upp bilderna själv. Därför är det bra om vi som har hemsidor där bilderna tas samarbetar för att få tag i dessa människor.

Ser man en bild som man känner igen skriver man in stallets namn här i tråden plus namnet på den fotograf som blivit bestulen. Är man osäker på att bilden är stulen skriver man bara stallnamnet."

Malin-Trotsig
0

Efter en lååång paus från s.s så kikade jag in där igår i min uttråkning och frustration. Detta är vad jag hittade.

Lovisa Lundgren
Naturaly
Ponnzy
Zcotch
See
Wingarden
Googlan
Vough
Moflo
Klockaregarden
Stall_alice_f
Swingit

Anna Attlid
Saknad97
Huu
Foxflower
Lammasabacken
Pontagus

Linda K
3m
Shinygarden

Sofia Genne
Sanndra_vilma

**Elin Östberg
**Wiped

ylvaah
0

Nathalie Ekblad

Fjortizzz_92, häst: Brolle

Vet ej om hon är medlem här, men det var hennes logo på bilden iaf.

Hundvalp
0

Har ni anmält dem ? Annars kan jag göra det.. För det är typ det enda jag gör på s.s

Adrina
0

#3 Jag tror att bildägaren måste göra det. Ingen annan.

isabelle_
0

#3 Bildägaren måste göra det. Men varför har du då uppfödning och skitnya bilder på pressen?^^

Juicefine
0

Jag hittade en teckning som jag ritat på stallet.se. Efter att jag anmält bilden så fick jag som svar från Support; "kan du bevisa att du ritat den?"

Får ni som anmäler era stulna foton samma svar?
Hur bevisar ni att det är er bild mer än att länka till originalbilden?

isabelle_
0

#6 Det finns inga andra medel^^ Jag kommer ihåg för några år sedan så var det en som snodde min bild,jag nästan hotade dom bara för att dom vägrade ta bort den :@