Kritik hoppbilder
Nu vet ju inte jag hur du ville ha det med färgerna och hur du har skärt ner dom då, men.
Bild 1: Jag vet inte hur det såg ut på den tävlingen, men huset störde ganska mycket i bakgrunden. Annars tyckte jag att färgerna var bra och tydliga.
Bild 2: Samma sak som bild 1 att huset störde lite. Min blick såg nästan huset före ekipaget. Sen som sagt så vet jag inte hur du ville ha det med skärningen, men ville du ha ekipaget mitt på bilden så var det lite för trångt på vänstra sidan.
Bild 3: Taget på ett bra ögonblick, men stenen är lite samma som huset. Inte lika störande.
Alla bilder var på ett bra ögonblick. Man känner nästan styrkan i hoppen och galoppsprånget.
Fina bilder! Dock är alla lite sneda vilket jag stör mig mycket på.
mvh http://johannafranssonfoto.blogg.se/
Medarbetare på Degus
#0 Jag tycker att du har fångat bilden i en bra del av hoppet, och kompositionen med hästen snett framifrån gör sig bra. Möjligen hade jag önskat lite mer luft åt höger, lite mindre åt vänster. Bilden är också sned, vilket känns tydligt. Färgerna är ganska bra, lite mer mättnad skulle inte göra sig fel tror jag. Den känns dessutom aningen överexponerad, vissa delar är något utfrätta. Självklart hade det varit finare med bara naturbakgrund och inte något hus, men det kan man inte alltid ändra på själv ;)
#1 Hästens uttryck är bra, och ekipaget är fångat i ett rätt bra läge. Även den här bilden är sned. De vita delarna är något utfrätta även här, men ljuset faller lagom starkt på hästen. Önskar även här mer luft framför hästen, mot dig.
#2 Fina färger och härligt ljus! :) Hade önskat mer luft i nedkant, och att bilden rätas upp. Den här bilden tycker jag är den bästa av de tre, helt klart.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus