Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 04-kritik-hästsport
Läst 339 ggr
Metinia
0

Kritik: Svarvit hoppbild

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu när jag satt och rensade en del hittade jag en hoppbild som jg tog tidigare i vår. Har inte lagt märke till den så mycket tidigare, men hade ändå sparat den. Jag fångades utav farten i bilden, gillade den. Färgerna var inte så bra, och lite halvbra exponering. Men jag testade att göra bilden sv/v och klippa till den lite, och ojj, så mycket bättre det blev! Tror att det nu är en utav favoriterna bland mina bilder. Själv gillar jag att den är lite annorlunda, inte bara en vanlig hoppbild (även fast den inte är väldigt utstickande, men ändå lite).

Nu vill jag alltså veta vad ni tycker om bilden. Jag är själv som sagt väldigt nöjd med den, men det finns stor risk att jag har blivit lite blind för min egna bild. Så jag efterfrågar helt enkelt kritik på bilden, gärna konstruktiv så jag kan utvecklas.

Marija
0

Kan man få se orginalet?

Gillar rörelseoskärpan som ger fartkänsla. Är lite osäker på kapningen - speciellt frambenen, dock är det en bra idé. Hästens uttryck faller mej väldigt mycket i smaken! Är också lite tveksam till den kvadratiska beskärningen. Snygg med s/v.

Jag är lite kluven till denna bild faktiskt, men fortsätt att exprimentera, det är bara nyttigt och till slut hittar du dig själv i dina bilder =)

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Metinia
0

#1: Tack för kritiken, ska ta fram originalet och förminska ner det. Måste säga att bilden är inte kvadratiskt (fast märkte nu att det ser nästan ut som det). Angående kapningen av frambenen så valde jag att kapa dem ganska mycket när jag klippte bilden för i originalet så saknas en liten del utav dem och jag tyckte att det var bättre att kapa rejält än att hela benen nästan är med.

Metinia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer nu originalfilen, märkte att det inte var riktigt så dålig som jag mindes den, fast ändå inte särskilt bra enligt mig. Det enda jag har gjort nu är att jag har förminskat den och slängt på en logga.

Marija
0

#2 Nej jag såg också att den inte är helt kvadratisk :)

#3 Tycker du gjorde rätt i att kapa hela frambenen!

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus