Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 659 ggr
Hedlundskan
0

Vilket objektiv rekommenderar ni ?

Hej! Funderar på att köpa ett telezoom , men har kan inte bestämma mig mellan Canon EF 70-300/4-5,6 IS USM eller Canon EF-S 55-250/4-5,6 IS. Vilken av dem skulle ni rekommendera ? Och ni som har någon av dem skulle det vara roligt att höra vad ni tycker om dem. Både positivt & negativt.

Så åsikter , tips & gärna bilder tagna med objektiven ? Glad

IdaL
0

Får man fråga vad du hade tänkt ha objektivet till i sådana fall? lättare att hjälpa då ;)

Hedlundskan
0

Blir till ridsport , att fota på tävlingar både inom och utomhus. Och så natur :)

HBKbruden
0

Om du ska fotografera inomhus hade jag satsat på ett ljusstarkare. 4 eller 2.8 i bländare, men det kostar ju.

superboy77
0

Jag har ett EF-S 55-250 IS. Det blir jättefina bilder med mycket trevliga färger och skärpa, fokusering sitter oftast. 250mm räcker ganska långt. Bildstabiliseringen gör ett bra jobb.

Utomhus fungerar det alltså bra men inomhus tenderar slutartiderna att bli något långa. Jag har bara upp till 1600 i ISO på min kamera och ibland får jag t.ex 1/60 i slutartid och då blir inte rörelsen fryst, tyvärr.

Jag har lyckats ta fina ridhusbilder dock.

Metinia
0

Jag har också ett EF-S 55-250 f/4-5.6 IS och jag kan bara hålla med det som #4 säger. Fast en sak kan jag lägga till, jag är väldigt förtjust i brännvidden. 250 är absolut tillräckligt för att fota ridsport tycker jag och 55 är väldigt bra att ha om hästarna skulle komma väldigt nära (inte jättenära, men ändå). Eller om man kanske fotar något annat med det så tycker jag att det är riktigt bra att kunna zooma ut mycket och få med hela objektet.