Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 15-bildhantering
Läst 716 ggr
HBKbruden
0

Vad har ni för datorer till er bildredigering?

Stationär eller laptop? Märke? Bra eller dålig? Motivera :)

LovisaJacobsson
0

Stationär!, mycket behagligare än laptoppar.

Min dator är av märket Dell -Dimension 8400 och jag tycker den funkar utmärkt när den funkar.
Dock har den fått blackouts ett par gånger av okänd anledning och då har vi fått skicka in den på lagning.

Men jag har försökt att redigera bilder på laptoppar innan och det är mycket svårare enligt mig.

Kattapult
0

En stationär av märket Packard Bell.

Eftersom laptopen har krashat ett antal gånger och nu inte går att starta upp köpte vi en ny dator.

Skärmen är en Samsung 21,5 " Syncmaster.

Det är otrolig skillnad från laptopen!

Clarissa
0

Jag har en laptop av märket Packard Bell. Jag tycker den är jättebra, har två st photoshopprogram, Picasa, Gimp och lite andra redigeringsprogram på den och den har heller aldrig kraschat :P

Isak
0

Jag sitter på en iMac och en MacBook från Apple. Har dock inte installerat ritplattan till laptopen så det är mestadels den stationära jag redigerar på för tillfället.

Tycker bägge är mycket behagliga att redigera vid, speciellt den stationära. Mycket batteritid på laptopen och de låter typ ingenting heller.

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

Buuc
0

Jag har en stationär.. Litar inte på laptops, dom är så små och platta.. Skulle nog aldrig våga spara mina bilder i en, känns som om dom kan gå sönder när som helst. :P

Vet inte vilket märke jag har, datorn är relativt ny och jag har inte varit nyfiken på vad det är för märke. Tyst

Jag ska dock kanske köpa en bärbar som jag kan ta med till Bosnien. Jag är lite tveksam, men vi får väl se. :)

HannaSjoberg
0

Laptop, Fujitsu Siemens med Vista. Inte särskilt bra eftersom den tycker om att hänga sig, särskilt Photoshop och Internet Explorer som är de program jag använder mest… 
En stationär dator vore nog att föredra, dels för att det är mycket bekvämare att ha tangentbordet längre nedanför skärmen och dels för att widescreen kan bli lite jobbigt, tycker jag, när man jobbar i Photoshop (och andra bildredigeringsprogram). Prestandan är väl också ofta bättre i stationära datorer.

isabelle_
0

Jag har en Acer Aspire 5630 Laptop som jag förtillfället använder mest, då det är där photoshop ligger, Ska installera det på min stationära också,men har inte orkat. Annars har jag storebrors föredetta programmerardata som jag köpt loss. Som är ihopbyggd av honom. Den har jag en BENQ Widescreen 21tums skärm till :)

Laptopen har just nu Windows Vista Home Premium som ska uppgraderas till Windows 7.

Min stationära har Windows XP, då den är min ''speldator'' och där ligger också vissa större program..

Marija
0

En laptop, Acer.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

mimmibackman
0

Stationär, en Dell Inspiron 530 Glad 4GB - nödvändigt! skulle gärna haft mer eftersom jag har Vista, men klarar mig. Fick den i höstas och är riktigt nöjd. Redigerar i CS3

IdaSH
0

Stationär, vet inte vilket märke.

Mvh Ida

www.krusfoto.se

Selinas
0

Compaq Laptop :)

Redigerar i PS och sparar alla bilder på en extern hårddisk!

Lagerquist
0

Har en MacBook, helt underbar skulle inte för allt i världen byta tillbaka till windows vad gäller redigering och organisering av bilder. Skulle dock inte protestera mot en iMac….Skrattande

Moalinn
0

Laptop en Packard Bell. Den är jätte bra och har inte haft problem med något. Jag har även photoshop elments 6.0 som följde med datornSkrattande

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Muzzy96
0

#12 Inte jag heller! Dom är underbara!

Hundvalp
0

Har en Statoinär - HP och programet i den är Vista (As dåligt)

Skärmen är 22 tum.

Redigerar mina bilder i Photoshop Extended CS3

Isak
0

#12 Du kan få köpa min. ;)

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

HannaT
0

Stationär.

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

NettanLindholm
0

laptop, packard bell :)

fungerar utmärkt!

Mari
0

Jag har en stationär, dock utan märke då det är ett hemmabygge :)

Har fungerat felfritt i snart 3år men börjar nu sacka ner så den behövs uppgraderas :(

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Anna
0

Har en stationär LG, aldrig haft något bättre.
Skärmen är en 20" LG Widescreen. Väldigt prisvärd.

Kommer aldrig byta från LG kan jag säga Glad

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

olympiathurfjell
0

Jag har en stationär som jag och min morfar har byggt stjälva. Den är inte så bra så jag ska snart köpa en laptop.

//Olympia, Sajtvärd på Bloggande iFous ?

Olympia Thurfjell

-olympiathurfjell.blogg.se

divansson
0

Laptop av märket HP..   Funkar bra men jag gillar nog stationär dator mer för de är bättre med skärmen då och man ser mer ljuset/färgerna  ;)

FeliciaS
0

Vi har många :P
Använder antingen den stationära HP (alla bilder ligger där) eller den jag sitter vid nu, HP EliteBook. Vi har tre andra datorer också - två stationära och en laptop.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

jojjehanna
0

Stationär oftast för den är snabbast men nyss på semester nöjde jag mig med laptopen, hade fört över några fotomappar jag ville jobba med.

Pandy
0

Laptop Thinkpad R61 inte den bästa, men har ingen annan dator med photoshop:/

Lagerquist
0

#16 Är det en 24'' säger jag inte nej Oskyldig

Spader-EliN
0

Laptop en Acer Aspire 7730ZG