Nikon eller Canon?
Jag håller på att leta kamera (svårt) jag vet inte vilket märke jag vill ha ännu. Det är mest är Nikon eller Canon. Hos Nikon :är det kameran Nikon D60 och hos Canon: är det Canon EOS 1000D eller 400D.
Vilken ska jag börja spara till? Hur mycket kostar dem i dagspris?
Visa gärna bilder som är tagna med dessa kameror.
Jag har en Nikon D60, och är hur glad som helst över att jag har en sådan. D60 kamerahus + 2 optik kostar på www.cyberphoto.se 7900kr.
#1 - Okej
Någon annan ? Som kanske har en Canon EOS 1000D är väldigt intresserad av den nu..

#2 Min kompis har en sådan. Ett plus i jämförelse med min Nikon D60 är autofokus motorn, Hennes kamera är otroligt bra. Inte för att dissa lite nu men om jag satsat på Canon systemet så hade jag satsat på denna. Den kan ta dig längre än Nikon D60! Jag har växt ur min Nikon redan efter nästan ett år. Satsa på Canonen! Otroligt bra kamera säger jag bara, Större kamerahus också!

Jag gillar Nikon! Men vore jag du skulle jag ändå satsa på en Canon 400D, den kan du komma långt med. Gillar du Nikon bättre och köper en D60 får du räkna med att uppgradera dig om en inte allt för lång framtid.
#3 - Okej, det kanske blir en 1000D.
#4 - Okej, man vill ju inte uppgradera sig FÖR snabbt om man blir bättre och bättre.
Någon som har bilder som dem har fotat med en 1000D ? Hittar ingen fotograf som har en sådan. På hemsidan

#5 Du, Har du bdb? Kan ge dig min vän's bdb så kan du kolla lite..

#5 Nej, men du behöver nog garanterat inte uppgradera dig lika snabbt om du köper en 400D :)
#6 - Jag har inte Bdb men kan logga in på min syrras :P Vad heter hon på bdb ?

Min vän heter Emeliviktoria på bdb.
Hennes hemsida är tyvär nerlagd, nästan alla bilder på hennes bdb är tagna med den.. Alla ''Bassholmen bilder'' är tagna med den.
#9 - Ska titta 

#10 Goodie ;) Om du undrar vilka bilder som är ''tagna med den'' som brusiga är webcam dock, så fråga mig, jag kan hennes bilder 
#11 - Jag tittade. Bra bilder kvalitet på bilderna från Bassholmen

#12 Hon tackar! Har PM:at lite links till bra bilder ;) Alla är tagna med Kitobjektivet ;)
#13 - Tack !

#14 Så lite så ;)
Jag har en D60 och jag är hur nöjd som helst! Alla bilder på min hemsida är tagen med Nikon D60. Fast de verkar som du vill ha en canon nu:) Men skickar med länken till hemsidan iaf.
#16 - Jag är nog lite mer intresserad av Canon nu, men tack ändå. Ska titta på din hemsida.
#17 Ok:) Hoppas du hittar den canon du vill ha.

Jag har redan växt ur min D60 min kompis har inte växt ur sin Canon,därför rekommenderar jag Canon.
#19 Hur märker man att man har växt ur en kamera?
Är de när man kan allt på en kamera elr?
Sry för trädkapet med en liten nybörjar fråga.
#18 - 
#19 - Jag tänkte köpa en Nikon först för dem förstår jag hur man gör. Men Canon känns det typ konstigt. Men Canon blir det.

#20 Ja, samt använder jag manuellt alltid. Plus är objektivutbudet för litet för mig. Jag har haft en i ett år nu om två månader också.
#22 Okej, synd bara att jag inte har råd med så mkt, men än sålänge räcker D60 åt mig:)

#23 ;)
Stirra dig inte blind på själva märket utan gå till en fotoaffär där du kan känna på kamerorna som du är intresserad och få mer information. Jag själv har en Canon 400D som jag är jättenöjd med! Tror dock att den inte kan vara så lätt att få tag på längre eftersom 450D och den senaste 500D har tagit över den. Kollade runt länge innan jag hittade den jag ville ha så ta tid på dig och lycka till!
Bifogar en bild som är tagen med min kamera ;)
Sony kameror är annars väldigt bra också. Jag har en Sony A-200 systemkamera och jag är supernöjd! Mycket prisvärd kamera. Ett tips bara :)
#26 Jag har provat a200 men jag tyckte inte den var spec. bra, men smaken är väl som baken:P
Jag röstar på Canon! ;) Nämen jag stod mellan valet D60 och 1000D, valde 1000D och är supernöjd :)
Jag har en Canon eos 400D. Så jag röstar på canon xD