idatorneberg.webb.se

Jag tycker tyvärr att den var lite svårnavigerad, jag hade problem med att hitta till din portfolio först innan jag råkade dra muspekaren över bilderna. När man väl kommit in på fotodelen var det lättare att hitta runt dock ;)
Sedan blev det lite rörigt med den gröna bakgrunden, den framhäver inte riktigt bilderna på bästa sätt, du kan ju alltid testa att ha en enfärgad bakgrund? Annars var det en bra gallerilösning, och välkodat =)
Inte heller jag förstod hur man skulle navigera sig in på sidan från början. Skriv en text på bilderna, t.ex "Till min portfolio" och "Till Zallys sida" så förstår man nog bättre. Texten som står under bilderna läser man nämligen inte direkt.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Jag håller helt med #1. :)
Jag tycker även att du ska ha en tillbaka länk från portfolion/Zallys sida till förstasidan, där man väljer portfolio/Zallys sida alltså. Gästboken verkar heller inte fungera!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Tanken är nog att man ska läsa texten först, så att man sedan kan hitta vidare till dom två olika sidorna.
#1 Jag har funderat lite på en enfärgad hemsida, men du tror inte att det skulle förstöra lite "stämningen" som är på hemsidan nu?
#3 Jag har funderat lite på hur man ska få till det, får väl försöka få dit den på något sätt.
Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.
Hrm… Jag hade väl tänkt ta tag i min hemsida nu. Har knåpat ihop två olika designförslag, men vet inte riktigt vilken jag tycker bäst om. Jag tror att nya hemsidan är en väldig smaksak, men den blir också personlig på det viset.
Förslag 1
Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Förslag 2
Just det, nu är det inget på hemsidan heller, då jag bytt från Spray till Webs, då spray satt en reklamremsa som tar upp halva min skärm, kan inte ge sådant seriöst intryck.
Tycker de är lite röriga, men # (förslag 2) föredrar jag nog… Mer logisk på något sätt, mer följsam att titta på.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#7 Jo, tyvärr är dom ju det, men du tror inte det skulle förändras om jag gjorde hemsidan längre? Nackdelen med det är att vi med små skärmar får scrolla mycket.

Du kan inte ha "vågorna" upptill och ha en rak kant nertill? Så blir det inte fullt så mycket att titta på? Risken är ju att bilderna försvinner i layouten.