Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 481 ggr
[Shetory]
0

Vilken kamera?

Hej!

Jag har tänkt att byta upp mig till en systemkamera. Har just nu en kompakt. Men jag är så osäker på vilken jag borde välja. Har tittat på en Nikon D80 men hittar inte den i någon butik och jag vill inte heller köpa den begagnat :/ Så har jag kikat på en Canon EOS 450d. Vad är det för skillnad mellan Nikon D80 och Canon EOS 450d? Och är kameran lämplig för mig? Har mest tänkt att fota travtävlingar och närbilder och sådant. Jag är inte så jätte erfaren men har fotat mycket i mina dagar.

[Shetory]
0

Ingen som kan berätta lite om dom här två? :)

HBKbruden
0

Jag har själv inte haft någon av dem, men jag vet att det är bra nybörjarkameror. Canon eller Nikon kvittar. De som har canon kommer rekommendera canon och tvärtom. Nikon d80 har utgått och finns bara att köpa begagnat, det är därför du inte har hittat någon i butik. Du kan köpa vilket kamerahus du vill, anpassat efter din plånbok. Mitt råd är att du köper kamerahus för sig och objektiv för sig eftersom det ofta är dålig kvalitet på kitobjektiven. Jag tycker du ska gå in i en butik och klämma och känna, se vilken som ligger bäst i handen och köpa därefter.

Magster
0

Det finns många liknande trådar på forumet! Använd Sök-funktionen för att hitta recentioner och annat snack om kamerorna.

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.