Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 450 ggr
Spader-EliN
0

Bakfokusering?

Vet inte men tror att antingen min kamera (canon eos 40D) eller objektivet Canon ef 70-200 f/4 L Usm bakfokuserar har inte jämfört med 50 f/1,8 objektivet så vet inte säkert vilket det är.

här är ett exempel av hur det kan se ut, är inte alltid jättetydligt och jag har inte märkt det när jag fotat stillastående objekt utan bara när jag fotar saker som rör sig - tex hästsport http://www.flickr.com/photos/38616570@N03/3804123543/sizes/l/

Någon som varit med om detta? vad har ni gjort åt det?

Pandy
0

Bakfokusering räknar jag som när kameran fokuserar på ett träd bakom ekipaget, din kamera har bara fokuserat på "slutet" av ekipaget och då är det bara för dig att flytta kameran så en av fokuspunkterna är på huvudet på hästen.

Hoppas du förstår min sämsta förklaring, är verkligen sämst på förklaringarSkäms

IdaSH
0

Vad menar du är felet? Jag tycker fokusen ser ut att ligga på ekipaget ..?

Mvh Ida

www.krusfoto.se

NettanLindholm
0

säger som #1 fokuseringen ser ut att ligga mer på baken på hästen är på huvudet. :)

Malin-Trotsig
0

För mig ser det ut som hela ekipaget är i fokus. Däremot om du märker av det andra gånger kan du kolla om du har rätt autofokusmetod.

Anna
0

Jag upplever ekipaget som skarpt men att skärpedjupet är långt och därför ger en känsla av en relativt "jämnskarp" bild, dvs ekipaget är inte så mycket skarpare än bakgrunden. Vad körde du för bländare?

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se