Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 02-kritik-rörelse
Läst 701 ggr
Dvipir
0

Kritik - Redigerad bild

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Lekte lite med photoshop och fick fram denna bild som jag gärna skulle vilja ha lite kommentarer på :)

Marija
0

Wow! Jag tycker att den är riktigt häftigt. Älskar färgerna, manen som flyger och bakgrunden. Att hästen är lite centrerad stör jag mig faktiskt inte alls på, snarare gillar jag det. Dock tycker jag att du kan försöka ta bort bettringen som syns!

Hur ser orginalet ut?

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

NettanLindholm
0

kan bara hålla med Marija. älskar verkligen ljuseffekten som blev på manen! riktigt bra jobbat. stör mig också ngt på bettringen som syns lite för tydligt.

Vill också gärna se originalet :)

Mellliie
0

Håller med #1 oxh #2. Helt fantastisk!

OliviaJ
0

Håller med #1 & #2, underbar! Får nästan känslan av att hästen flyr från en skogsbrand eller liknande! Skulle även gärna se originalet Glad

saragrennberg
0

Riktigt, riktigt snygg! Skulle också vilja se original.

Belindaa
0

Kan bara hålla med föregående helt! Underbar, stör mig dock lite på bettringen och skulle vilja se orginalbilden :)

IdaSH
0

Riktigt, riktigt snyggt! Har nog inget att klaga på, bra jobbat!

Mvh Ida

www.krusfoto.se

karinlindberg
0

Snyggt! Men om jag var du skulle jag nog ta bort glänset som kommer från bettet (antar att du redigerat bort ett träns eller något?) Annars är det helt sjukt snyggt!

Skulle gärna vilja se originalet :D

ElinSvensson
0

Jätte snyggt! Älskar färgerna, har nog heller inget att klaga på förrutom att jag kan inte bestämma mig om jag gillar betet eller ej. Samtidigt som det gör det lite intressantare att titta på eller om det blir negativ.

Men bra jobbat!

Dvipir
0

Oj vad kul med så många positiva kommentarer :D

Här kommer originalet när nu alla ville se det ;)

Dvipir
0

Och här kommer den redigerade bilden var jag nu ännu har tagit bort bettringen

MLphoto
0

#11, Urläckert!

"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."

Marija
0

#11 Supersnyggt!

Du har verkligen förbättrat orginalet.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

NettanLindholm
0

oj vilken skillnad det blev mot originalet! såå mkt bättre! :D riktigt bra jobbat måste jag säga, och bättre utan bettringen!

Kattapult
0

Wow! Superläcker!

Metinia
0

Riktigt snyggt. Vilket lyft du har gjort utav bilden! Det är verkligen en wow-bild. Men en sak måste jag säga, det känns som bilden lutar lite och det stör jag mig lite på, eller snarare irriteras utav. Mina ögon kan inte riktigt vila lugnt på bilden p.g.a. att den lutar, du kanske ska ta och räta upp den?

Får man veta på ett ungefär hur du har gjort? Det var en intressant redigering som jag inte riktigt kan klura hut hur du har gjort på…

Dvipir
0

#16: Åt vilket håll tycker du att den lutar? Ska prova hur det blir om jag rättar upp den lite… :)

Med redigeringen så har jag använt en photoshop tutorial som jag hittade :) Den finns här:

http://www.tutorialized.com/view/tutorial/Making-Dark-Gritty-Photos-in-Photoshop/44996

Metinia
0

#17: Jag tycker att den så att högerkanten är längre ner än vänsterkanten, hade det varit något fysiskt så hade hade jag sagt att bilden väger tyngre i högerkanten än i vänster. Titta på linjerna i bakgrunden och välj något att räta ut efter (så gör jag iaf när jag rätar upp bilder, det är ofta svårt att lyckas utan någon riktlinje).

Anna
0

Riktigt snygg bild, något för "skrikig" i sina röda nyanser kanske.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se