Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 05-kritik-närbilder
Läst 1967 ggr
sofiian
0

Kritik - öga

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta öga föreställer den vackra islandshästen Una. Jag älskar hur hennes ögon ser så "djupa" ut. För mig så symbolerar denna bild en slags sorg, en längtan efter något bättre. (Una kastade sitt föl för inte så länge sedan, det är kanske därför jag får denna känsla av bilden..)

Vill gärna ha konstruktiv kritik.

denisesalomonsson
0

åh, älskar den, kan inte säga något annat, bra jobbat! :)

Moalinn
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jättefin bild :D <3

Jag kunde inte låta bli att redigera denOskyldig
Hoppas att det inte gjorde något (aa'

Det kanske inte var så fint ändå xP

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

sofiian
0

#1 Tack så mycket, jag är väldigt nöjd med den Skrattande

#2 helt okej, den blev ju bra Flört

Men om någon kan hitta något som är "fel" med bilden, eller något jag kunnat göra bättre, så vill jag gärna höra det Glad

Moalinn
0

Ojj Skäms Såg att jag har missat lite i bilden *vissel*.
Hehe (aa'. Men men ;D Gjorde det på typ.. 2 min så kanske inte så konstigt (aa'

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

FeliciaS
0

#0 Tycker det är en fin bild, gillar ljuset och de ljusa färgerna :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

sofiian
0

#5 tack Skrattande

glömde föressten skriva att jag inte redigerat den ett dugg förutom att jag beskärt den och fixat copyright-texten..

Malin-Trotsig
0

Jag älskar den. Lugnet och visheten. Färgerna och ljuset. För att vara en ögon.bild är den nära perfektion.

sofiian
0

#7 Tack så jättemycket Glad

Lagerquist
0

Sägar som övriga ovan, helt underbar! Man fastnar länge med blicken. Bra jobbat Glad

NettanLindholm
0

gillar den väldigt mkt. älskar ljuset och att hela bilden är så ljus som den är eftersom hästen är ljus. Du har verkligen framhävt ögat på ett bra sätt som gör bilden intressant. bra jobbat!

nelliea
0

Säger samma sak som övriga. En otroligt fin bild som jag fastnar med blicken på. Som du säger så tycker jag också att den har ett djup, som de flesta bilder saknar, jättebra jobbat! :)

[Wriiist]
0

lite OT nu men är ingen häst människa (gillar bara att fota;P) vad menas med att "kasta" ett föl? (jätte dålig formulering, men e jätte trött)

Jätte häftig bild, älskar att bakgrunden har samma blåa nyans som ögat.

IdaL
0

#12 Missta det ;)

sofiian
0

Tack allihopa, känns bra att jag lyckades ta denna bild på henne. Det tog lång tid kan jag berätta - var tvungen att vänta på att hon skulle ge rätt uttryck - dessutom så ville hon vara såå nära mig (närgränsen blev inte glad).

#12 som #13 sa så betyder det att hon misste sitt föl (jag blev riktigt ledsen eftersom att jag sett henne när hon var dräktig och hon var såå tjock, hoppades verkligen att jag skulle ha ett litet föl att fota när jag kom dit på ridläger, men jag tycker självklart mest synd om henne som verkligen inte var sig själv efteråt)

NettanLindholm
0

#14 förstår att du blev ledsen, men tänk såhär: det var troligtvis ngt fel på fölet eftersom att hon kastade det. Oftast gör dom ju bara det om fölet inte är helt normalt och friskt. :) men förstår att det var tungt.

[Wriiist]
0

#14 men när folk pratar om det låter det som om det vore hästens fel? Gör hon nåt med fölet lr?

sofiian
0

Ja, men det var ju riktigt synd, men sånt är livet.

#16 det var absolut inte hästens fel, hon födde det bara för tidigt och det dog.

NettanLindholm
0

#16 hästen har fölet i magen men oftast "kastar" de fölet om det inte är normalt utbecklat, vilket betyder att fölet "försvinner" från magen. Detta sker innan fölet är helt fullt utvecklat och inte så stor :) Det kan också vara så att fölet är dödfött eller dör inom kort efter födseln.

Toltaren
0

Orginalet är jättefint tycker jag Glad
Har inget att klaga på, skulle passa perfekt på en utställning eller nått sånt

sofiian
0

#19 Tack Skrattande

Magster
0

Giller verkligen färgerna! Otroligt vackra. Fin vinkel.

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

isabelle_
0

Håller med dom ovan! I like :)

Helena-S
0

Bra vinkel, och tycker mycket om färgerna. Otrolig fin bild ^^ Bra jobbat ;)

sofiian
0

Tack allihopa, det känns bra att jag lyckats få en bra bild iallafall Flört