Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 1052 ggr
Hundvalp
0

Canon EOS 1000D

Jag ska så småningom köpa denna kameran :) Ni som har den, tycker ni att den är bra ?

Visa gärna bilder !

Hundvalp
0

Ingen !?

[Majbot]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan.

Jag har haft min 1000D i nån månad nu och jag är rätt nöjd :) Det blir bra bilder i många olika väder men när det är mörkt ute kan det bli rätt dåliga bilder med fel iställningar. Jag kan rekomendera den varmt som första kamera eftersm den är enkel att lära sig och samt ger bra resultat. Här är två bilder tagen med den:

[Majbot]
0

den andra..

Hundvalp
0

#2 - Jätte snygga bilder ! (Älskar #2)Det blir ju min första system jag tror jag kommer att bli nöjd med den. Ska få mer information och få se och känna på den innan jag bestämmer mig att köpa.

[Majbot]
0

#4 Att känna på den är himla bra innan man köper den, jag hade inte möjligheten till det innan jag köpte och jag som har stora händer känner att den är lite liten :/ Batterigrepp står näst på önskelistan :)

Hundvalp
0

#5 - Glad Finns det något negativt med denna kameran ?

[Majbot]
0

#6 Det är nog att i vissa mörka tillfällen så blir bilden lätt brusig.. Annars kommer jag inte på något just nu :)

Hundvalp
0

#7 - Ok, passar den bra till hästsport och hundsport där det är mycket fart ?

NettanLindholm
0

#7 kan tillägga att det inte har med kameran att göra när man fotar där det är mörkt, utan beror mest på objektivet ;) om du har ett ljusstarkt objektiv till din kamera kommer bilderna på såå mkt bättre :)

[Majbot]
0

#8 Jorå om det är soligt ute kan det bli fina bilder men just nu har jag bara kitoobjektivet så det blir inte lika bra bilder om det är molnigt.. :/

Hundvalp
0

#10 - Okej

Hundvalp
0

Ingen mer ?

#10 - tror du att du kan visa några bilder om du har i rörelse ?

[Majbot]
0

#12 Av någon anledning så kan jag inte ladda upp bilder just nu, jag laddar upp ett par när jag kan igen :)

Hundvalp
0

#12 - Okej :)

EmilyNr1
0

Jag har en EOS 1000D och är mycket nöjd! Det jag kan säga är att jag inte har märkt av någon väldig brusighet vid höga iso,(har faktiskt inte lagt märke till någon alls, fast jag har ju inte tänkt på att"leta" efter någon heller ;)) och kameran fungerar prima till rörelsebilder :)! Dock har jag ingen bild att visa just nu, för min dator orkar inte öppna "Mina bilder" för tillfället ;)

Jag rekommenderar iallafall denna kameran VARMT! Tror du kommer bli nöjd med den :)

[Majbot]
0

Här är en sportbild :)

[Majbot]
0

..och en till

kiwicore
0

Har också kollat på en CANNON EOS 1000D

på elgiganten är den ganska billig, men det står DC efter D

det ser alltså ut såhär:

CANNON EOS 100DDC

varför gör det d för?? (:

MS-foto
0

Jag har en :) Har haft den sen i julas. Tycker att den helt klart är väldigt prisvärd, kostade bara 5.000:- med kitobjektivet! :) Är väldigt nöjd, men kände att kitobjektivet inte räckte till riktigt ibland, så nu har jag köpt en telezoom ^^ Har inga nya hästbilder, men fotade lite i förrgår med nya objektivet :)

MS-foto
0

En tagen med kitobjektivet :)

MS-foto
0

Och en till med det nya objektivet ^^ Överexponerad näbb, jag vet, orkade inte fixa det xD

MS-foto
0

Tar och lägger upp en hästbild då, sen får det räcka x] Fotad dagen då jag fick kameran, med helt fel inställningar Oskyldig Redigerad dock, och tagen direkt från hemsidan, så kvalitén kan vara lite försämrad :)

superboy77
0

Jag fotar med en Canon EOS 1000D. Den ger jättefina bilder! Men det är Canons billigaste systemkamera och det finns några saker som jag kommit på att jag saknar, dessa är:
Spotmätning
Endast 3 bilder/sek
Brusiga bilder på ISO 1600

Har du råd så köp en 50D istället. Den tar 6,3 bilder/sek, har spotmätning och ger bättre bilder på ISO 3200 något som kan vara avgörande när man fotar i ridhus t.ex.

Här kan du se fler bilder tagna med Canon EOS 1000D: http://www.flickr.com/groups/1000d/

Hundvalp
0

#23 - Okej :)  Har inte råd med en 50D. Hur mycket kostar en spdan igentligen ?

superboy77
0

En 50D kostar i dagsläget runt 11.000:- Eventuellt kan 40D vara ett alternativ också. Det är en utgången modell men som finns kvar hos några handlare. Det är föregångaren till 50D och den kostar runt 8.000:-

Hundvalp
0

#25 - har verkligen inte råd med någon av dessa