Ingen e-mail?
Hej jag ska åka och fotografera för första gången på en hopptävling och då fotografera alla ekipage i alla klasserna. Jag vill såklart mejla till dom och fråga omdet går bra att jag komemr och står på banan, men problemet är, jag vet inte deras e-mail. Har kollat in proppen för tävlingen men hittar ingen e-mail att fråga. Har kollat på deras hemsida men vet inte om det är den mailen man ska fråga som fotograf till. det brukar vara att en tävlingssektion har en egen mail. Då undrar jag om jag antingen ska ringa och prata med dom, men som jag inte vågar. Eller om jag ska åka dit och prata med folket i sekretariatet när jag har kommit till tävlingen?
Jag vill göra det andra alternativet men vad är bäst tycker ni? Att ringa innan eller komma dit då tävlingen är?

Om det inte finns mejl är det bäst att ringa och fråga, även om det kan kännas läskigt etc. Det är i regel ännu bättre att ringa än att mejla eftersom man verkar mer "intresserad" eller hur jag ska förklara det. O även om du mejlar så kommer du nog få ringa tillslut i alla fall. 
Bäst är nog att ringa, tyvärr. Även om det är läskigt. Men tänk såhär, vad är det värsta som kan hända? Det värsta är att du får ett nej och då får du iaf åka dit och fota utanför banan utan att de kan hindra dig.
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Usch vad jag hatar att ringa folk
jag tycker själv att det är pinsamt och jag vet inte vad jag ska säga heller…
#3 Du är inte ensam. Vet precis hur du känner dig, men det brukar vara så att när de väl svarar så brukar det komma av sig själv. Men jag avstår gärna om jag kan jag med. 
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Nej jag funderar på att bara åka dit och höra med dom som jobbar där då och om jag inte får då så ställer jag mig utanför banan :) har lite lättare för mig att prata ansikte mot ansikte som sagt (;

Jag är i samma position. Ska på en tävling imorgon, Ska ringa istället..

De vågar inte jag 

Haha, jag har också fegat ur.. Kommer dock sätta upp lapp så jag frågar det samtidigt :)

jag har med tänkt sätta upp lapp så jag ska fråga och prata i sekretariatet :)

Låter bra, dock är detta en helt ny ridklubb för mig, så jag kommer virra runt…

Samma för mig, mitt allra första fotouppdrag som jag kallar det. Första gången jag ska åka bort och fota en hel tävlingsdag :) Ska bli spännande att se hur det går (; Förhoppningsvis har jag några tävlande som jag känner :P

Jag är tillbaka nu. Stog och fotade,såg tre personer jag kände,frågade om jag fick komma in på banan,kom in.. Och fick två stycken personer som fick mitt tillfälliga visitkort!:)

Vad kul! :D undrar hur det går för mig då, och inte har jag hunnit fixa något visitkort heller :(

Jag skrev bara ut lappar med mitt namn,emailadress & webbadress..

jaha vad smidigt :) då ska jag ta med ett block eller något, för att kunna skriva ut lite lapapr :P
Ska nog mejla någon på en ridklubb som jag känner, om jag får stå på banan och fota.

Jag känner ingen där utom några som kanske ska tävla, det är svårt då. Men ska prata med dom i sekretariatet :)