Haft sönder/skadat systemkameran?
Har du någonsin tappat, skadat, slarvat bort eller haft sönder din systemkamera eller kanske något objektiv?
ja tyvärr.. min Nikon D40 blev det är STOR spricka i displayen på av ngn anledning som jag inte riktigt vet helt säkert. troligtvis har den ramlat ner från stolen när den låg i väskan och objektivet som låg bredvid i väskan har slagit emot displayen i fallet. ända orsken jag kan komma på. Även ett objektiv har blivit glapp fram efter att min hund puttat ner den i golvet -.-'
En gång var jag väldigt nära att ha sönder min kamera. Har aldrig haft den med när jag varit ute och ridit, utom just denhär dagen. Red med den runt halsen, inte ens en halv km från pappa hem till stallet. Och just utanför stallet när jag skulle hoppa av kom grannen körande med en släpvagn som skramlade något otroligt, och hästen (en gammal, ganska rund fjording som alltid brukar tåla det mesta och som jag på några år bara fallit av två gånger) blev vettskrämd och svängde runt och bockade som en galning. Jag som red barbacka lyckades ramla rakt på ett berg med kameran först, dessutom i exakt rätt taimning för att grannen i bilen inte skulle se det. Som tur var skadades varken jag eller hästen och kameran och objektivet klarade sig med några repor.
Haha! OM jag har.
Vi kan börja med att mitt Tamron 70-300mm's linslock ligger nånstans i Globen på golvet under läcktarna eftersom att jag klantigt lyckades ha ner det där på Stockholm Horse Show för något år sedan.
Sen åkte hela kameran och även det objektivet ner i ett betonggolv i ett stall (tack vare Annas nyfikna Wilda
) varav objektivt blev hackigt efter det.
Sen har jag nu lyckats slarva bort ett objektivlock? Har ingen aning om var det är, ligger ävl någonstans antar jag…
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Hmm nä, allt är helt och allt är kvar. Det enda är väl att jag lyckades stoppa in fel minneskort i kameran och knappt fick ut det. Men det gick det med tillslut 
#4 Haha, vi har ju Nikons i skolan varav det första läraren gjorde var att skrämma upp oss att inte sätta i minneskortet åt fel håll för då rök kameran! 
Medarbetare på Hästfoto.

#5 Heh hehehe 
Har faktiskt inte haft sänder varken en kamera eller ett objektiv än… Slagit i mitt macroobjektiv i en stenmur men det klarade sig :P
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Jag slår i mitt objektiv i allt, staket och räcken hela tiden! Dock snurrar det ibland… Hmm…
Medarbetare på Hästfoto.
Har faktiskt inte lyckats ha sönder något… ännu iaf. ;)
Däremot har jag lyckats knäa kameran och ramlat med den på en kullestensgata. Men den lever och mår bra x)
haha ohja, min förra kamera (nikon d60) , båda kameran och objektivet låg i kameraväskan och hängde på cykelstyret efter jag hade varit i stallet och fotat, jag glömde den dät över natten och den natten var det spöregn HELA natten, men de klarade sig riktigt bra, och min pappa råkade tappa ett stort glas med jordgubbsyoghurt som självklart rann över heela kameran, men den klarade sig perfekt efter det också, tur nog, hehe 
Men min D80 har klarat sig bra, endast filtret är lite skadat på kanten men de syns knappt haha, dock har jag slagit i båda kamerorna ett antal gånger i väggar och golv ;)

Nepp faktiskt inte (klantig som jag är)
Men jag behandlar min kamera som mina gitarrer alltså dödligt försiktig med dem. Men sen e de klart att man slänger sig lite hit och dit för att få en bra bild 
Nej jag har tagit sönder min kamera någon gång eller objektiv faktiskt.. Jag har tappat bort ett linsskydd till mitt objektiv i en hage en gång, fast jag hittade det igen!
mvh http://johannafranssonfoto.blogg.se/
Medarbetare på Degus
Inget allvarligt =) Glömde ett linslock på ett café en gång men fick det tillbaka. Sen har nog både kamera och diverse objektiv fått sig några små smällar av bland annat staket och i bussar, men allt har klarat sig bra.
Nej, min kamera är för feg för alla dessa äventyr :P
Tror faktiskt jag har lyckats klara mig ifrån att skada kameran på något sätt.
Har väl säkert slagit i den i diverse olika saker, men inte så att den har tagit skada av det.
Mvh Ida
www.krusfoto.se
Jag trillade på nyårsafton med min ca en veckas "gamla" kamera då. xD det var dock bara filtret som fick en liten smäll på kanten vilket inte syns på bilderna och stackars lilla jag som skrapade upp knäet -.- Sen har min kamera haft en luftfärd från skrivbordet. Fastnade med foten i bandet och drog ner kameran + objektivet i golvet, dock fångade jag kameran PRECIS när den snuddade golvet. Jisses vad rädd jag var.
Emma, medarbetare på Hästfoto.
Klantig som jag är har jag lyckats välta stativet med kameran på, men lyckligtvis klarade den sig utan en skråma. Faktum är att smällen lyckades flytta på det envisa skitet som jag försökt få bort från bilderna under en längre tid. Dock inte att rekommendera som "rengöringstips", inga garantier på hur kameran klarar sig.. ;)

Har läst denna tråden miljontalsgånger.
Jag har aldrig skadat min kamera/tappat något. Dock tappade jag bort mitt stativfäste i ett halvår och blev lite desperat, hittade det tillslut. Har stött i mitt telezoom isaker men inte hårt.

Jag tappade mitt linslock, men det var på sea world, och jag hittade det inte. :/