Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 18-medlemmarnas-hemsidor
Läst 1300 ggr
Metinia
0

isabel.webb.se

Nu har jag lagt ut min hemsida på internet, med en ny vinterdesign. Kan man få lite kritik på den kanske?

Jag vill väldigt gärna ha fler länkbyten, är du intresserad så säg till.

isabel.webb.se

IdaT
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här har du en printscreen på hur sidan ser ut på min dator. Rollister åt alla håll och vinklar skulle jag vilja påstå. Sen tycker jag att det var väldigt jobbigt att du hade länkat bilden på förstasidan så att själva sidan öppnades i ett nytt fönster, det gjorde att jag ville stänga sidan på en gång.
Men du har en väldigt bra idé, jobba vidare på den bara!

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

Metinia
0

#1: Hur stor skärm har du?

Vet att jag har gjort designen lite för "stor", tyvärr anpassad till en skärm i min storlek eller något mindre. Ska tänka på det till nästa designombyggnad.

IdaT
0

#2 1280 x 800

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard

Metinia
0

#3: Okej, ska försöka fixa något som passar till det nästa gång, tack för att du visade hur det såg ut!

Metinia
0
IdaL
0

Tyvärr tycker jag inte alls om den "/ Den känns jätte rörig rullister över allt ser ut som #1 Desutom känns det "kladigt" med alla penslar var som helst, bättre lycka nästa gång :)

BrightGloria
0

Den passade inte riktigt till min skärm, men annars tyckte jag om den.

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

Metinia
0

Här kommer en snabb grunddesign till mitt desigbyte. Villa ha lite kritik på den så jag redan innan vet vad jag kan göra bättre.

Tänk bort att den är kornig, blev så när jag laddade upp den.

Metinia
0
Lagerquist
0

Måste säga att det är ett riktigt lyft från den nuvarande. Stilren, gillar menyplaceringen. Kanske lite "vanlig" men lättnavigerad. Satsa på den! Glad

Metinia
0

#10: Tack så mycket! Planerar att göra den lite mer ovanlig med lite diskreta PS-penslar i bakgrunden, det här vara bara första "utkastet". Men tack för uppmuntran, ger mig mycket motivering!

Metinia
0

Uppdatering: Ny design samt omorganisering av sidan och i portfolion.

Vad tycker ni om designen? Någon som vill göra länkbyte?

Fiaa2
0

Tycker den är jättefin! Enkel, stilren och lättnavigerad! :)

Metinia
0

#13: Tack! Det som du nämner var mina mål, så känns bra att jag lyckats, :)

IdaSH
0

Såhär ser den ut för mig.

Mvh Ida

www.krusfoto.se

Metinia
0

#15: inte så bra, ska försöka fixa till det. Så är det självklart inte meningen att det ska se ut. Tack för att du visade mig

Missel
0

1280x800 FF

Metinia
0

#17: Tack för att du visade mig. Har löst problemet nu, ska bara lägg upp den nya varianten på internet. Problemet har troligtvis inte med skärmupplösningen att göra (förhoppningsvis inte). Har gjort sidan ganska liten så att den ska passa så många som möjligt.

Nu ska problemet i #15 och #17 vara löst, är det bättre nu?

NettanLindholm
0

för mig ser det likadant ut. d.v.s med rullister som för #15 och #17..
Hoppas du fixar det, för det är en fin sida annars! :)

IdaT
0

Även här som för #15, #17 samt #19.

Metinia
0

Uppdatering: Liten ändring i designen (var tvungen att ta bort en liten kul detalj), men nu ska den fungera bättre för olika webbläsare och skärmupplösningar (hoppas jag i alla fall).

NettanLindholm
0

nu är scrollern borta under headern för mig, men fortfarande kvar vid menyn och i kanten..

Metinia
0

#22: I kanten? Var i kanten?

IdaL
0

Som för #17 ser det ut för mig.

IdaSH
0

Nu är alla rullister borta för mig :)

Mvh Ida

www.krusfoto.se

NettanLindholm
0

så ser det ut för mig :)

Metinia
0

#26: Inte så bra, ska s vad jag kan göra åt det, fast det blir nog tyvärr inte så mycket jag kan göra åt det. Ser ut som min design blivit för stor (igen… trots att den är drastiskt mindre än förre Tungan ute)

Metinia
0

Nu har jag försökt lösa alla problem med rullister genom att göra headern mindre, har det blivit bättre?

IdaL
0

Nu har 2st scrollrar försvunnit för mig dock är den i menyn kvar och jag kan nog inte se hela headern.

Metinia
0

#29: vad har du för skärmupplösning? Ganska liten va?

IdaL
0

#30 1360x768 bildpunkter ;)

OliviaJ
0

För mig ser det bra ut! Jag gillar layouten, rätt enkel (men ändå inte för tråkig) och lättnavigerad! :)

Magster
0

Det ser bra ut för mig med! Lite för rörig layout för min smak men den funkar och det är ju det viktigaste! :)

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Metinia
0

#32 & 33: Bra att den fungerar för er, då fungerar den nog för de flesta, tvivlar nämnligen på att jag kan göra den mindre nu, så den får vara som den är. Tack för kommentarerna på layouten också, :)

IdaL
0

Okej. Har ju inte komenterat ordentligt så här kmr min åsikt ;)

Hemsidan är fin dock är den på tok förkladig för min skap de är jobbigt med menyn scroolern och headern skulle jag vilja ha som bild istället. Lätt navigerad är den och du har fina bilder!

Pandy
0

Den är väldigt stilren o de gillar ja.
De är lite joobigt med scroll åt alla håll och kanter:/
Fast bilderna är jättefina:)
Skulle bli bättre om du skulle kunna försöka få bort scrollarna, annars gillar ja sidan mkt;)

Metinia
0

#36: Hur stor skärmupplösning har du?

Pandy
0

#37 Ja sitter på en 14tums bärbarX)
så de är nog därför, och för tillfället kmr ja inte åt en dator med större skärm o upplösning…men hemsidan är säkert superb med rätt upplösning;)
**edit
**1280x800 tydligen

Metinia
0

Jag fick helt plötsligt ett litet kodproblem, kanske fins någon här som kan hjälpa mig. 

Jag har tabeller och frames i min design. Om man skriver i en tabell så att den tar mer plats än vad frame:n är stor så skapas ju en rullist i frame:n, men jag undrar om det på något sätt går att låsa tabellen så att rullisten skapas på den och gör att bakgrunden inte ser konstig ut?

(Förlåt för min svengelska, svårt att ta det på bara ett språk)

Metinia
0

Uppdatering i Portfolion. Nya bilder i Hästar: Porträtt och Rörelse, Dressyr och Hoppning. Även nya bilder i Naturdetaljer och Experiment.

Metinia
0

Uppdatering: Nya bidler i portfolion i Katter, Porträtt och Rörelse, Experiment, Andra djur och Hoppning

Metinia
0

Snart ska jag lägga upp den ny design, men jag behöver lite hjälp med att välja en bild som ska vara i högerkanten utav designen. Jag har tagit fram tre bilder (på katter, dock inga hästar den här gången, ;)) och nu skulle jag vilja höra eran åsikt. Vilken bild gillar ni bäst?

Här kommer de tre bilderna --->

IdaL
0

Helt klart bild 1 den är grymt fin ^^

Lagerquist
0

Säger nog bild 3 Glad

Mellliie
0

Bild 2 är supersöt. Så jag säger bild 2 :]

Metinia
0

Hum, det här var ju bra, en röst på varje… Fler som har en åsikt så jag kanske kan få en mindre jämn röstning?

IdaT
0

Jag tycker nog bild 3.

FeliciaS
0

Bild 2.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

IdaSH
0

Nu kommer jag och är jobbig, men jag måste säga bild 1! Oskyldig Den var helt klart snyggast enligt mig.

Mvh Ida

www.krusfoto.se

isabelle_
0

Håller med Ida, Bild 1 går min röst till ;)

NettanLindholm
0

1 eller 3. Gillade katten mer på bild tre men blurret i framkant förstörde tyvärr lite för mkt.. så är lite kluven.. :)

Metinia
0

Uppdaterat: Äntligen ny design/layout. Nya bilder i så gott som alla kategorierna i Portfolion (har gjort en ganska stor rensning så det inte är så många bilder och kategorier, lite färre nu). Har framför allt fixat till hästbilderna i Portfolion så de ligger i tre kategorier och inget annat.

Jag tar gärna emot lite kritik på den nya layouten.

IdaL
0

Såhär ser det ut för mig.

Tycker (fortfarande ;D) att det blir jobbigt med alla scrollers och framförallt på menyn eftersom jag inte ser den. Gillar den gröna färgen också :)

Jag avänder IE

Metinia
0

#53: Oj, vad konstigt. Att du använder IE ska inte ha med saken att göra för jag har testat designen i IE och det ska fungera utmärkt. Hur stor skärm har du?

IdaL
0

#54 som jag skrev ovan 1360x768 bildpunkter Flört

Metinia
0

#55: Okej, fast det var ett tag sedan du skrev det (vad vet jag, du kanske har bytt sen dess? ;) ). Är det en minilaptop du sitter vid eller är det en normalstor laptop? Eller sitter du vid en stationär med väldigt liten skärm

isabelle_
0

Hon sitter vid en Compaq, normalstor laptop ;)

IdaT
0

Ser ut som #53 för mig också.

IdaL
0

#56 Jodå, det förstår jag ;) Jag sitter vid en vanlig stationär dator dock med en TV-skärm som data skärm så har 26" skärm, vet inte om det ska göra någon skillnad men det borde det inte.

Metinia
0

#58: Hur stor skärm har du?

#59: Haha, tum säger mig inte så mycket för jag har absolut ingen aning vad som är normalt. Man jag ska ta och kolla in själv hur det ser ut på någon annan skärm och se om jag kan lösa det. Får helt enkelt göra designen mindre till nästa gång…

IdaT
0

#60 1280x800px

Jojaton
0

Ser bra ut för mig :)

Tycker det är liite för rörigt med penslarna i högra nederkanten, men samtidigt tycker jag att det lyfter sidan lite - tror att det skulle ha blivit lite för tråkigt utan.

Sen tycker jag också att du har lite för många bilder i din portfolio - man orkar inte titta igenom alla, tyvärr - för du tar jättefina bilder!

Johanna - Instagram