Enbensstativ, tips?

Jag är med ute efter ett enbensstativ men har inte hittat nåt bra :P
Samma här, är också ute på jakt! (åtminstone efter stativ ;p )
Jag har ett enbets stativ, vad jag kan läsa ut på det är det ett Manfrotto 676-någonting. Kanon stativ med tanke på att jag bara gav runt 200:- för det.. Jag är rätt lång också så det är en fördel att det når hela vägen upp till fejset på mig 
Det är väl det enda jag kan komma på att man ska tänka på just nu, om man vill ha det för att inte behöva hålla i kameran med båda händerna..
#3 Vart köpte du ditt ? :)
Vad har man dem till egentligen? Inte till att hålla kameran på ett stadigt ställe va? För i så fall kan det sluta illa… 
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.
#5 Det är ju lite extra stabilitet om man rör på sig mycket, men ändå är i ett behov av stöd. Det är väl tänkt att stativets ben är ett ben och du får vara de 2 andra benen på stativet.
Haha, det lät lite lustigt, men du fattar ;)
#4 Jag köpte det på expert
#6 Okej. Jo, jag fattar men tycker ändå det är jordens mest onödiga uppfinning! 
Medarbetare på Hästfoto.
#8 Höhö jasså?
Det kan ju vara bra om man tex. fotar statsfoton och vill ha liiite längre slutartid och ändå inte kan släpa med sig ett 3bens.
#9 Nja. Ser verkligen inte dess kompetens! 
Medarbetare på Hästfoto.

Hmm samtliga ridsportfotografer jag pratat med har sagt att när man väl börjat använda det är det oumbärligt. Tycker dock det är viktigt att man ska kunna vrida på kamerahuset (från stående till liggande) så att man inte nockar någon när man vill fota på högkant, vara lätt att justera samt enkelt att ta på och av från kameran, rätt dyrt med andra ord