Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 12-uppdrag-bildförsäljning
Läst 646 ggr
Hannybee
0

Bilder eller betalning först?

Hej där! Vet att många härinne säljer sina bilder, och jag hade själv tänkt start en hobbyverksamhet någon gång i framtiden.

Men jag undrar en sak: Skickar ni bilderna först och låter kunden betala sedan eller ser ni till att ha fått pengarna innan man får någon bild? Har ingen koll alls på det här, är väldigt tacksam för svar då jag har funderat över detta en tid. Flört

Anna
0

Förskottsbetalning gäller för mina kunder Glad

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Splachfotografen
0

Förskottsbetalning här med (;

Hannybee
0

Det är väl vad jag också har tänkt vore rimligast… Tänk om någon bara får bilderna och sedan inte betalar! Förvånad

Lagerquist
0

Har också förskottsbetalning Flört

ElinSvensson
0

Förskottsbetalning :)

Hannybee
0

Okej, finns det någon som istället skickar bilder innan betalning? Obestämd

Toltaren
0

#6 Jag brukar göra det…
Kanske man ska ändra på… xD

MLphoto
0

Jag skickar med en faktura tillsammans med bilderna. Så jag tar inte betalt i förskott. Har fungerat jättebra, kunderna kan ju inte komma undan betalningen eftersom jag har fullständiga namn och adresser. Finns väl säkert sätt att komma undan men tror inte att någon vill göra sig det besväret för ett par bilder ;)

"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."

jojjehanna
0

#8 tro mig, folk gör det…

MLphoto
0

#8, Det har inte hänt mig än i alla fall, så jag fortsätter med mitt system =)

"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."

IdaSH
0

Förskottsbetalning här med :)

Mvh Ida

www.krusfoto.se

LindaKarlstrom
0

Jag skickar med en lapp med betalningsinformation, än så länge har det inte varit några problem!

Akerberg
0

Förskottsbetalning (Fast en av mina kunder blev förvånad över det, tydligen hade hon alltid fått bilder först o betalt sen av andra)

Hannybee
0

Okej, verkar som att även om det flesta har förskottsbetalning så finns det några som gör på annat sätt. Det är ju rätt skönt egentligen, finns alltså inget som är "rätt" eller "fel". Kan ju som sagt inte så mycket om det här, men då vet jag iaf. Tack för hjälpen alla! Glad

Clarissa
0

Förskottsbetalning kör ja me ;P  Har blivit "lurad" eller vad man ska säga, alltför många gånger så har ändat systemet.. :/

Hannybee
0

#15 Ajdå! Förvånad

Mari
0

Förskottsbetalning :) En gång har jag gett bilder först åt en kompis kompis men fick vänta på pengarna bra länge så det gör jag nog inte om

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

ElinH
0

Förskottsbetalning än så länge, planerar att förändra mitt betalningssystem.

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

IdaL
0

Förskottsbetalning :) Blev lurad på ett flertal bilder när jag hade bilder först sen pengarna därav bytade jag till förskottsbetalning och där är ingen som har klagat för det.

FeliciaS
0

Jag tycker att förskottsbetalning är klart säkrast :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Monday
0

Kör alltid förskottsbetalning. ;)

http://www.regret-nothing.com