Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 719 ggr
Clarissa
0

Trasig Display

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår (9/9) så råkade jag tappa min kameraväska med min kamera plus ett objektiv i från en höjd på ca 20-30 cm. När jag sedan tog upp kameran för att titta på bilder min kompis fottat var det ett stort jack i displayen och det går inte alls att titta på bilder utan det är bara en massa konstiga streck.

Nu undrar jag om någon härinne vet ungefär hur mycket det kan kosta att laga detta? Det är inget fel på själva kameran utan det är bara displayen som gått sönder, går att ta kort precis som förr, kan bara inte titta på bilderna eller ändra några inställningar då jag inte ser vad jag trycker på..

Lägger in bild på hur det ser ut när kameran är påslagen och man är inne på bildvisningsläget, och en bild på sprickan i displayen. Det är rätt dåliga bilder då dom är tagna med mobilen.

På bilden: Sprickan i displayen

Clarissa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

På bilden: Displayen då jag är inne på bildvisningsläget

Mari
0

Har du den försäkrad eller har du fortfarande garanti kvar?

Jag har ingen aning alls om vad det kan kosta. Det är väl gratis att få en kakyl på vad det kan komma kosta?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Clarissa
0

Mamma sa något om att det var drulleförsäkring lr något sådant på den. Men skulle ändå betala en summa, vet inte alls hur det funkar med försäkringar. Men vet att den är försäkrad då vi var jättenoga med det efter att min förra blev stulen.

Mari
0

Men kolla upp det, kan vara sådan tur med drulleförsäkringen att du bara behöver betala självrisken och inte reperationen.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

NettanLindholm
0

jag råkade ut för samma sak med min gamla kamera och den var inte försäkrad. Gick till expert och frågade vad det skulle kosta att laga den och de gissa på runt 2000-2500 nånting utan försäkring.. så det är rätt mkt ändå för den sprickan..