Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 18-medlemmarnas-hemsidor
Läst 427 ggr
Mari
0

www.mariekengren.se

Fick göra en ny tråd om min hemsida. Så nu börjar jag om på nytt med ny layout och nya funktioner.

Här uppdaterar jag allt nytt som händer eller om jag vill ha lite feedback på det jag gjort.

www.mariekengren.se

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Mari
0

Nu finns nya layouten uppe. Det mesta verkar fungera som det ska.

Har även gått igenom alla länkarna, så om ni som gjort länkbyte med mig inte finns med längre - hör av er!
Nya länkbyten är också intressant Skrattande

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Missel
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Snyggt! Det enda är scrollen där nere. Annars ser det bra ut.

Upplösning 1280x800 FF

Marija
0

Ser ut som mig som för Missel!

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Anna
0

Jag gillade den förra startsidan mycket mer, den med en mörk gradient och ditt namn samt kontaktuppgifter. Grymt snyggt var det!

Den här är helt OK, inte ful, men tråkigare tycker jag. Den andra var så proffsig.

För mig är det ingen scroll iallafall, har mozilla ff, 1680x1050.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Mari
0

Scrollen där nere ska vara borta nu. Hemsidan är inte byggd för laptopupplösningar men ska se bättre ut nu.

#4 Jasså? Då man fick välja för att komma till hemsidan eller till portfolion? Var ju jättelänge sedan jag hade så och hade det nog bara en liten stund eftersom det var så många som klagade att det var dåligt :S
Eller menar du portfolion? För den ser ungefär ut som den alltid gjort :)

Vill gärna ha förslag på hur man kan bygga upp arkivet. Ska de öppnas i ett nytt fönster? Vara något speciellt visningsprogram?
Vad tycker ni är lättast att ha för att det ska se snyggt och bra ut? Jag vill också att bilderna ska snabbt laddas upp i visningsprogrammet.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Lagerquist
0

Måste bara säga att jag tycker startsidan känns väldigt rörig, väldigt mycket text så det är svårt att veta vart man ska titta Tyst Håller också med anna om den tidigare startsidan. Vid närmare titt så måste jag nog säga att samtliga sidor känns ganska röriga med text. Angående arkivet så skulle du ju kunna använda ex. bananaalbum eller skapa ett med photoshops batch-uploaders.

Mari
0

Suck jag förstår inte varför det måste se så hemskt fult ut när upplösningen är mindre :P ser verkligen rörigt ut då och det är det inte meningen att det ska göra.
Hmm får titta lite med bananaalbum och se om jag hittar nått som kan passa :)
De där med photoshop de förstår jag inget av, tycker även de är så hemskt fula om man nu inte kan ändra på det?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Mari
0

Såhär är det meningen att det ska se ut, då upplever jag iallafall att det inte är rörigt? Eller är detta också rörigt?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Lagerquist
0

Även om den i större upplösning ser något mindre rörig ut så är den ändå.. rörig, trots att man ser strukturen bättre. Längre radavstånd kan hjälpa, men jag skulle nog flytta fotokalendern någon annanstans. Sedan kanske det kan vara bra att försöka anpassa hemsidan till en mindre skärmupplösning iom att det verkar vara vad majoriteten använder sig av Flört

Mari
0

#9 Jag gjorde skärmupplösningen efter en undersökning som fanns förr här och då hade de flesta större skärmar :P

Så upplösningen ska ändras! Dock tar det nog ett bra tag :/

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Mari
0

Har ändrat hemsidan ganska totalt. Hämtat inspiration för layouten lite här och där. Har dragit ner på informationen för att inte få det så rörigt.

Har även tagit bort lite länkbyten, har tyvärr ej kontaktat er som togs bort då jag var klantig nog och tog bort er och sen missade att spara vilka ni var.

Kan tänka mig att ha några till länkbyten

Kommer att göra om portolion! Den som ligger ute nu är bara något för att jag ska ha bilder att visa upp.

Vad tycker ni?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Lagerquist
0

Jag gillar den! Tycker kanske dock att den är lite väl stor, i alla fall på min mindre skärm som jag sitter på nu, kan kolla på mac:en sen och se om det ser bättre ut. Gillar inte riktigt bannern dock, ser lite pixlig ut (loggan alltså), annars tycker jag den fungerar bra Flört

Mari
0

#12 Tack, dock är bannern bara tillfällig, är inte nöjd med den så den kommer vara en av lite fler saker som kommer bytas ut när inspiration kommer :)

Har någon nån bra ide på banner/header så får ni gärna tipsa mig. Har total idétorka på den själv och är som sagt inte nöjd med den jag har.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se