Får man göra så?
Hej jag har sålt några bilder till en tjej, hon mejlade tillbaka nån dag senare för att säga att hon har lagt upp bilderna på sin hemsida. Självklart gick jag in och kollade. När jag hittade bilderna hade hon beskärt dom så att min lilla logga inte finns med på bilden hon la upp. Får man göra så eller borde jag säga till att hon måste ha loggan? Har inte riktigt så bra koll på det där 

Det beror på vilka villkor du har för användande av dina bilder. Om du säljer bilder med villkor om att din logga ska synas om bilden återpubliceras på t.ex en hemsida så får hon inte ta bort loggan.

Jag vet inte, har ingen aning om vad jag ska göra. Hur gör ni andra?

Jag vet inte vad jag ska göra. Hur gör ni andra? Måste andra ha eran logga på bilderna?
Jag skickar med ett dokument där det står klart och tydligt vad de får och inte för göra med bilderna de har köpt av mig. Då står det att de ej får publisera dem utan mitt tillstånd och absolut inte utan att jag står med som fotograf.
Men eftersom du inte har sagt något innan köpet så tror jag inte att du kan kräva något av dem. Fast du kan ju alltid be dem snällt om att skriva med att det är du som är fotograf eftersom det är det mest logiska tycker jag
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

ja då ska jag göra det :) ska skriva på hemsidan med om vad man får göra och inte göra med bilderna ^^