Silhuettbild i ridhus
Här om dagen så var jag i ridhuset en sen eftermiddag då solen höll på att gå ner. Det bildades då ett härligt sken på långsidan vid fönstren. Jag har sedan mörkat ner hästen ytterligare lite för att få mer silhuett-känsla.
Vill nu ha konstruktiv kritik på min första sparade ridhusbild som jag blivit hyfsat nöjd med!
ISO - 400
Bländare - 3.5 (lägsta möjliga)
Slutartid - 1/250 (tror jag, hitta inte vart jag kan se det)

Fint ljus, men jag får känslan av en lidande häst..
#1 På vilken sätt och varför?

#2 För att den går med nedböjt huvud, i lina och med sadel på. Vet egentligen inte varför.

gillar bilden väldigt mycket men tycker att den vart lite väl mörk, skulle vilja se lite mer detaljer på hästen, bra jobbat!
#3 Okej, jo jag kan faktiskt hålla med dig lite där.
#4 Tack! Jo, men om jag ljusar upp den syns bruset mer, den är väldigt brusig. Men jag kan prova att ljus upp lite så får vi se! :)
En mkt spännande bild!
Synd att konturerna av hästen vid buken samt nedre delen av halsen blev lite otydliga…
#6 Tack! Ja, det är jättesvårt att få allt som man vill ha det tycekr jag! ;)
Håller med Ellsa om lidande häst men gillar bilden :)
Känns som en häst som lärt sig acceptera livets hårdheter, men alla bilder kan ju inte visa solskenshistorier, vad tråkigt det skulle vara då:P
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
#8 #9. Jaa. Men nog kan det vara en viss konst med det också eller? :) Alla bilder kan ju inte visa positiva känslor heller …
Färgerna i bilden (den lila tonen bl.a.) lurar en nog. Hade det varit i dagsljus hade ju hästen sett 3vligt avslappnad ut. :)
Som jag sa tidigare, en spännande bild! Kan framkalla olika känslor.
#10 Jag menade det inte som någonting negativt, tycker bilden är fin. :)
#11 Tack! Jo, jag tror också det!
#12 Nejdå, jag förstod det. Jag formulerade mig bara lite fel kanske. ;)

jätte fint ljus, tyckte den blev lite mörk på vissa ställen. Men annars var den kanonfin =D
#14 Tack! Vart blev den lite för mörk så kanske jag kan försöka ljus upp lite? :)

Tycker den är härlig, men kan hålla med om att hästen ser sorgsen ut. Men det passar i bilden! Fint!
#16 Tack!
Bra jobbat och fina färger, sadeln lyser tyvärr upp för mycket, det är den man ser först annars va den jättefin!
Jättefin bild, tycker om den. Håller med #18 om sadeln, men skulle inte vilja se den helt svart utan endast lite mörkare. Får också en känsla av en lidande häst, men tycker att det tillför bilden något. Bra jobbat.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Älskar verkligen bilden, den uttrycker så mycket känsla! Synd bara att sadeln är det första man ser.
#18 #19 #20 Tack! Jag kan se om jag kanske kan mörka ner sadeln lite.

Håller med lite i lidandet, men en superfin bild annars. Tycker dock att den skulle ha vart högre i överkant och mer beskärd i underkant
Fin bild.

Håller med alla andra :) Man får änslan över en lidande häst men det passar in ;) Dock tycker jag att den är vääääldigt mörk ovanför hästen :S Kanske baara min skärm som spökar.
#22 Okej, tack!
#24 Jadu, jag vet inte om det är bilden är din skärm som spökar men så mörk är den inte på min skärm. ;) Jag kanske har väldigt ljus skärm ..

Jag älskar den! Färgerna är fina, hela bilderna uttrycker en obeskrivlig känsla, en positiv en. :) Bra jobbat!

Me like! :D Älskar det blåa ljuset på sadeln.
En sån "spännande" bild!
#26 #27 #28 Tack! Vad bra, fast nu vart det nästan att se lite konstigt ut tycker jag, ;) Det kanske skulle vara liiite liite ljus där. Men det blev nog bättre sådär i alla fall!
jag gillaren skarpt :D
håller med om dedär med att den ser lite lidande ut, men de är ändå en bra känsla på något sätt. mja vet inte rikigt, finfin va den ialf!

Mycket känslor. Hur ska jag förklara.. Den är både bra och inte. Det är egentligen inget fel på bilden - men jag får ont i hjärtat.
Hästen ser (som de flesta övriga sagt) lidande (trots att jag tycker det är fel ord, skulle hellre använda.. ledsen?) ut.
Men du har fångat en otroligt stark känsla, vilket inte kan bli annat än tummen upp!
Jätte fin bild håller också med om att den ser lite ledsen ut men inte pä nåt dåligt sätt. Jätte fin bild!
#31 Tack för din kritik, det med den lidande känslan var faktiskt ingenting jag tänkte på vid fotograferingen utan den uppkom när bilden kom in i datorn (= Men härligt att du gillar den!
#32 Tack och bock (=

Jättefin bild! En aning korning bara. Tkr att det är väldigt mysigt ljus. ^^
Grym bild, men jag tycker det blev bättre i #28 då det blå ljuset störde lite. På min skärm ser jag bara benen, allt annat är svart.
#34 Tack, jo och den är som sagt tagen med min förra långzoomare vilket hade förfärligt mkt brus över ISO 200 =/
#35 Tack. blev som du säger bättre utan det blåa ljuset, oj SÅ mörk? Så mörk är den absolut inte på min skärm.. ;p haha!
- fin, vad hade du för inställningar?

jag tycker bilden är fin , fint ljus och allt det där .. men som i den första kommentaren hästen ser lidande ut.. som att den bah , nej nu får jag jobba igen * suck * .. men annars tumme upp -11

jag tycker bilden är fin , fint ljus och allt det där .. men som i den första kommentaren hästen ser lidande ut.. som att den bah , nej nu får jag jobba igen * suck * .. men annars´jätte fin..
Hoppas det är OK att jag också mixtrade lite?
Jag har inte sparat den eftersom jag inte vill stjäla andras foton.
Sänkte opaciteten på sadelglänset och gjorde bakgrunden lite ljusare så att siluetten syns tydligare även på lite mindre ljuskänsliga datorskärmar.
Nog blev det brus men det är inte så farligt när blicken fastnar på själva hästen och inte bakgrunden.. vad tycks?
..inte så stor skillnad kanske! xD
Annars så var bilden riktigt snygg, jag tänkte inte på det där lidandet direkt jag såg bilden utan mer "en duktig häst som strävar efter framgång". Lidande hör mer ihop till släpande hovar och bakåtslickade öron (Enligt mig då). Jätte snyggt!
Jag tog mig friheten att fifla lite med den i photoshop och så här blev det snabbt och enkel! :)
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
Så jävla vacker bild!
Känslosam och konstnärlig,
bra gjort!