Jag fotar i JPEG.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
JPEG.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Jag fotar ibland i JPEG och ibland i RAW.
http://www.regret-nothing.com

JPEG
jpeg men ska börja testa på raw vilket jag har fotat i förr men inte utnyttjat så bra
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
JPEG, kan inte riktigt det där med RAW. Kan inte redigera RAW och fixa med dem och så + att de tar lite väl stor plats… Men min syster (storasyster) fotar i RAW
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
JPEG ^^

JPEG =)

RAW ^^
JPEG, men ibland när jag fotar macro kan jag fota i RAW.
mvh http://johannafranssonfoto.blogg.se/
Medarbetare på Degus
Jpeg, men funderar att fota mer i raw :)

Förlåt att jag snor tråden lite!
Men vad är fördelen med RAW egentligen?
#14 Jag tror att man får större redigeringsmöjligheter.. Men är inte säker!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
JPEG :)
#14 Är det inte så att man kan ändra vitbalansen efteråt och att kvalitén blir lite försämrad i JPEG..? 
JPEG än så länge. ;>
Mvh Ida
www.krusfoto.se
JPEG
JPEG + RAW om jag fotar till Foto A:n i skolan.
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.
Jag håller på att lära mig att fota och redigera i raw, så jsut nu är det mkt raw. Kommer att gå över till det på tävlingar, men kanske JPEG ibland.
Med Vänliga Häslningar '
EMTFOTO
Emelie Thoresson

Jag fotograferar i Raw, då jag är "tvungen" att göra det, eftersom jag har en Sony och deras bilder blir bäst med RAW. Har dock provat med JPEG och bilderna är inte så pjåkiga. Ska kanske börja fota porträtt med JPEG.

Alltid i JPEG.
Försökt med råformat, gick dock inte så bra då photoshop började krångla.
Med Vänliga Hälsningar
/ Aida Hakimi - www.aidahakimi.se
JPEG för nästan jämnt men RAW ibland

Fotar alltid RAW + jpeg.
Raw är ett okomprimerat filformat som behåller all bildinformation.
Jpeg är ett komprimerande filformat som komprimerar bilden och tar bort bildinformation för att få mindre filer.
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson
JPEG.
JPEG
JPEG
RAW
Måste bara fråga er som fotar RAW + JPG varför ni gör det? Det går ju så lätt att omvandla till jpg efteråt ändå och tar bara utrymme på minneskortet. Eller är det någon finess med detta jag missat?
JPEG även om RAW skulle vara mkt bättre eftersom all bildinformations sparas när man redigera bilder osv men dem tar väldigt stor plats och jag vill gärna ha ett x-minneskort så att jag kan knäppa mkt kort på en tävlings t.ex.
Jag har ingen aning om vad RAW är för något :S Finns det någon artikel här på Hästfoto där det förklaras? Eller finns det någon vänlig människa som skulle kunna förklara vad det är för skillnad på RAW och JPEG och hur man gör för att fota RAW?

JPG utomhus, RAW inomhus.