www.fridawestergrenfoto.se
I den här tråden kommer jag skriva upp när jag uppdaterar hemsidan eller om jag söker kritik på något.
Mvh Frida Westergren
Hälsningar Frida
fridawestergren.com
Uppdaterat
- Ny layout och kodning.
- Nytt arkiv.
- Nya bilder i Portfolion.
Hur tycker ni att hemsidan ser ut och fungerar?
Hälsningar Frida
fridawestergren.com
Fint! =) Fungerar jättebra hos mig, layouten är snygg men har sett bättre från dig, men den är fortfarande fin i sin helhet.
mvh http://johannafranssonfoto.blogg.se/
Medarbetare på Degus
Layouten är grymt snygg, enkel och allround-inriktad.
Ska bli kul att få se mer bilder.
#2 Tack så väldigt mycket, och bra att allt fungerar!
#3 Tack så väldigt mycket, bra att den ser enkel och allround-inriktad ut! Var mer ett sådant utseende jag ville ha. Ska se till att lägga ut lite fler bilder så fort jag får tid, måste dock lägga till några nya mappar i portfolion först.
Hälsningar Frida
fridawestergren.com

#5-6 Hm, så ska det inte se ut. Får ta och ordna det så fort jag får tid. Tack för att du sa till!
Hälsningar Frida
fridawestergren.com
Uppdaterat
- Har uppdaterat min fotokalender.
- Nya bilder på arkiv- och kontaktsidan.
Ser fotokalendern bra ut nu? Vet att den inte fungerade så bra tidigare. Ska jag byta ut bilderna som finns på sidorna arkiv och kontakt eller blir dom bra?
Portfolion och arkivet är fortfarande under uppdatering.
Hälsningar Frida
fridawestergren.com
Jag ser en kanonduktig fotograf ;) Hemsidan är riktigt fin och stilren. Däremot kan jag tycka att arkivet var lite svårt att hitta, borde kanske få en lite större länk? :) Sen fungerade 24, 17 och 10 maj + 25 april att klicka på, men jag jag gissar att det är något du redan vet om? Får man dessutom fråga vad du har för objektiv? :)
#9 Tack så väldigt mycket! Portfolion kommer ändras en del, vet om att länken är svår att hitta. Dom länkarna fungerar inte än eftersom jag inte har haft tid att lägga upp några bilder, men detta kommer jag förmodligen ordna imorgon.
Objektiven som jag har är Sigma 105mm 1:2.8 DG MACRO, Sigma APO DG, 70-200mm 1:2.8 II MACRO HSM, Nikkor 70-300mm 1:4.5-5.6G och Nikkor 18-70mm 1:3.5-4.5G ED.
Hälsningar Frida
fridawestergren.com
Uppdaterat
- Fler mappar i portfolion. Macro, Andra djur och Övrigt.
- Nytt utseende på mapparna.
Blev dom nya mapparna bra till utseendet? Arkivlänken som finns i portfolion kommer senare finnas i menyn.
Hälsningar Frida
fridawestergren.com
Uppdaterat
- 18 nya bilder har dykt upp i portfolion och fler är på väg.
Mappen andra djur är dock fortfarande under uppdatering.
Hälsningar Frida
fridawestergren.com
Uppdaterat
- Nya bilder har dykt upp i mappen fria hästar.
- Nya bilder på startsidan och kontakt.
Hur tycker ni att hemsidan fungerar och ser ut? Något som borde ändras/tas bort/läggas till?
Hälsningar Frida
fridawestergren.com
*Putt*
Skulle gärna vilja ha några kommentarer om hemsidan.
Hälsningar Frida
fridawestergren.com
Söker fortfarande kommentarer om hemsidan, vill veta om allt fungerar, hur det ser ut mm.
Tar även emot några länkbyten nu, skriv här om du är intresserad. :)
Hälsningar Frida
fridawestergren.com

Tycker den är lite stort har ca 1280x800px och den är lite lång, skulle nog komprimera den lite. Även textstilen är rätt stor förminska gärna den lite samt avståndet mellan bokstäverna, jag tycker iaf det är lite hackigt att läsa. Sedan skulle jag också vilja placera portfolio länken där information är då jag klickade på vad jag trodde var portfolion men undrade var bilderna var, blir mer koncentrerat på dina bilder så att säga. Men det är min åsikt 
Bifogar bild på layouten som den ser ut på min skärm.

#16 Ska se om jag kan göra den lite kortare och förminska texten lite. Hm.. kan se om jag kan ändra om lite i menyn, hade även tänkt få med arkivet i menyn istället för att ha en länk i portfolion. Tack för att du sa till, fick lite att tänka på! :)
#17 Sådär ska det ju inte se ut, tar och ändrar det direkt.
Hälsningar Frida
fridawestergren.com
#17 Ser det bättre ut nu på länksidan? :)
Hälsningar Frida
fridawestergren.com

#19 Nu ser det bra ut 
Mycket snygg och stilren sida!
För mig har dock inte menyn eller rubrikerna samma teckensnitt som hos Lovisa, skulle tippa på att det är Times new roman för mig.
http://www.regret-nothing.com
#21 Bra! Vet inte riktigt hur jag ska göra med menyn, får fundera lite över det.
#22 Tack så väldigt mycket!
Hm, menyn ska vara Century Gothic och den "vanliga" texten ska vara verdana.
Hälsningar Frida
fridawestergren.com
Gillar den nya jättemkt, stilrent och lätt navigerad:)
#23 Tack så väldigt mycket, uppskattar att du gillar min hemsida! :)
Hälsningar Frida
fridawestergren.com
Uppdaterat
- Nya bilder i portfolion (utställning, ridsport och övrigt) och fler är på väg.
- Arkivlänken finns nu i menyn istället för i portfolion.
- Ett beställningsformulär har dykt upp under "Tjänster".
Ser allt bra ut nu eller är det något som borde ändras?
Hälsningar Frida
fridawestergren.com
Riktigt snyggt!
Älskar den mörkblå randen överst.
Kanonfina bilder också (:
#26 Så bra att det ser snyggt ut, och uppskattar att du tycker om bilderna! :)
Hälsningar Frida
fridawestergren.com
Grymt fin hemsida, med riktigt fina bilder. Vad har du för fotoutrustning, kamera, objektiv?
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
#28 Tack så väldigt mycket, uppskattar att du gillar mina bilder!
Använde en Nikon D70s, dock har den gått sönder så kommer använda en Nikon D80 i ett par veckor innan jag har reparerat min D70s eller köpt en ny kamera.
Sen har jag objektiven Sigma 105mm 1:2.8 DG MACRO, Sigma APO DG, 70-200mm 1:2.8 II MACRO HSM, Nikkor 70-300mm 1:4.5-5.6G och Nikkor 18-70mm 1:3.5-4.5G ED.
Hälsningar Frida
fridawestergren.com
#29: Såg även att du hade varit på wesh-utställningen i Lerum som var för ett tag sedan, kände nämnligen igen bilder från några utav hästarna. Jag var nämnligen själv där och fotade, roligt att hitta fler härifrån HF som är "verksamma" i Gbg,
. (Antar att jag kanske såg dig där, eller någon som iaf skulle kunna vara du, såg någon fotograf med en nice kamera…)
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
#30 Jadå det var jag. Vad roligt! Det gjorde du säkert men var en del fotografer där så lite svårt att veta vem som är vem.
Hälsningar Frida
fridawestergren.com
Kritik sökes
Jag har idag suttit och försökt ordna en ny portfolio, skulle gärna vilja veta vad ni tycker om den.
http://www.fridawestergrenfoto.se/test.htm
Länkarna som man ska trycka in sig i mapparna genom har jag inte satt ut, men det ska vara dom stora bilderna till vänster.
Hälsningar Frida
fridawestergren.com
#32: Mycket snyggt och bra idé! Dock har jag två saker att påpeka. Dels så tycker jag att du på något vis ska förtydliga att det är de stora bilderna som är länkar, kanske genom att skriva med låg opacitet: "Länk" eller något åt det hållet.
Och andra saken; jag kan inte sluta störa mig på att den stora bilden och de tre små i varje kategori inte ligger i en rak linje i underkanten. Perfektionist som jag är stör jag mig lätt på sådana detaljer. Men jag måste ändå säga att det är så tydligt här att jag tror att det är fler än jag som irriterar sig på detta. Men som sagt, det positiva (idén, bilderna (mycket fina!) osv.) väger upp det negativa, snyggt galleri helt enkelt!
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
#33 Roligt att du gillade idén till galleriet! Ska se om jag kan ordna det! Tänkte lite på det innan också, men visste inte hur jag skulle skriva. Hm, ska försöka få dom bredvid varandra.
Tack så mycket för kritiken, ska försöka ordna upp det som du hade synpunkter på.
Hälsningar Frida
fridawestergren.com
#34: Ett litet kod-tips kanske jag kan slänga in, om du nu hade det lite klurigt att få till det. Mitt tips är att lägga bilderna i en tabell (i var sin ruta) och sedan skriva in Align="bottom" på varje, då borde de hamna i jämnhöjd i underkanten. Det är dock möjligt att det kan bli lite lurigt iom att du har text också, möjligt att det inte går att lösa riktigt så lätt.
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
#35 Har ordnat det nu, ser det bättre ut nu?
Är det någon som vet hur man får bort den lilla/blå ramen runt dom stora bilderna(dom som är länkar).
Hälsningar Frida
fridawestergren.com
#36: Två saker att säga nu: (1) Jag ser ingen lila/blå ram runt de stora bilderna så det behöver du inte oroa dig för. (Kanske har du redan fixat det?). Och (2), nu när jag ser bilderna i den webbläsaren som jag brukar använda (Google Chrome) är de fortfarande inte i rad (ser ingen förändring). Men när jag tittar i Firefox ser jag att du har ändrat, dock verkar det nu som om de små bilderna är cirka en pixel ovanför de stora. Exremt petigt, jag vet, du behöver absolut inte rätta till det, det är inget som jag skulle ha sett om jag inte tittat efter det.
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
Portfolion funkar inte för mig, bilderna i den kan inte visas.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#37 Har lyckats få bort ramen nu och har tagit bort dom små bilderna nu då jag efter en stund tyckte att det blev lite rörigt med dom.
#38 Hm, kan du kolla igen? Hade inte laddat upp några bilder när jag skrev inlägget om det. Ville bara veta hur utsidan såg ut.
Hälsningar Frida
fridawestergren.com
Uppdaterat
Nu har hemsidan fått en ny portfolio och en hel del bilder har även dykt upp i dom olika mapparna.
Skulle gärna vilja veta hur ni tycker att det ser ut. Något som ska ändras, tas bort eller läggas till? Någon bild som ni inte tycker hör hemma i portfolion?
Hälsningar Frida
fridawestergren.com
Då det tydligen inte var OK att skapa en ny tråd för länkbyten så skriver jag här istället.
Jag har gjort om sidan för mina länkbyten på hemsidan, så söker nu fler länkbyten. Om du är intresserad så skriv här eller skicka ett PM.
Hälsningar Frida
fridawestergren.com

jag gillar värkligen designen :)
#39 Nu funkar det. Däremot på beställningsformuläret är bilderna till höger och all text har halkat ner under bilderna (förutom kontaktforumuläret som ligger över bilderna).
Mvh Felicia
#42 Tack så mycket!
#43 Vad bra att det fungerar! Hm, tror du att du kan ta Print Scrn så jag kan se hur det ser ut. Har sett helt normalt ut för mig.
#44 Jag gör gärna ett länkbyte, länkar dig direkt.
Hälsningar Frida
fridawestergren.com
#46 Jag får tyvärr inte Prt Sc att funka på den här datorn =/
Mvh Felicia

#48 Ojdå, har tagit bort bilden nu, ska se om jag kan ordna ett nytt formulär istället.
Hälsningar Frida
fridawestergren.com
Uppdaterat
En helt ny portfolio som är här för att stanna. Nya bilder har dykt upp och många fler är på väg.
Skulle gärna vilja veta vad ni tycker om det och hur det funkar.
Hälsningar Frida
fridawestergren.com
*putt*
Söker fortfarande länkbyten och kommentarer om hemsidan/portfolion.
Hälsningar Frida
fridawestergren.com
Uppdaterat
Idag har hemsidan fått ett helt nytt utseende! Portfolion är fortfarande inte klar och gästboken är på G. Har försökt göra att den ska fungera bra för alla, men om det är något som inte fungerar så säg till.
Skulle vilja veta vad ni tycker om den nya layouten, om något ska ändras/läggas till/tas bort mm.
Hälsningar Frida
fridawestergren.com
#52 - den är jätte snygg :)

Jag gillar den nya,men det vet du redan 
#53 Tack så mycket! Roligt att du tycker det!
#54 Haha ja det vet jag redan, men tack så mkt igen!
Hälsningar Frida
fridawestergren.com
Uppdaterat
Jag har idag suttit och gjort klart min portfolio, har endast hunnit lägga in ca 11 bilder men fler är på väg. Skulle gärna vilja veta vad ni tycker om det nya utseendet, hur det fungerar mm.
Hälsningar Frida
fridawestergren.com
Uppdaterat
Hemsidan har nu gjorts om helt, allt från ny layout till helt nya galleribilder.
Tyvärr fungerar inte menyn som den ska i IE då den hoppar. Någon som vet hur man kan rätta till det så den sitter på rätt plats både i FF och IE?
Hälsningar Frida
fridawestergren.com
Riktigt snygg layout! Intresserad av länkbyte? www.hannaverheyen.webb.se
Den blev ju jätte snygg!

#58-59 Tack så mycket för era kommentarer! Det glädjer mig att ni gillar layouten!
Tyvärr tar jag inte in fler länkbyten för tillfället.
#60 Tack för att du sa till, ska ta och kolla igenom koderna.
Hälsningar Frida
fridawestergren.com
#60 Nu ska det fungera, kan du kolla?
Har även gjort bakgrunden svart nu, den var vit innan(som man kan se här ovanför). Bättre eller sämre?
Hälsningar Frida
fridawestergren.com

Nu ser det bra ut! Bakgrunden är dock fortfarande vit 
#63 Hmm, oj just det ja. Glömde helt av att jag hade lagt in en bakgrund ovanför bakgrundsfärgen. Ordnar detta inom kort.
Hälsningar Frida
fridawestergren.com
Det första intrycket jag får är att headern är rörig.
Länkarna har, precis som du säger, "krupit upp" och hamnar över där de ska vara.
När jag klickade på galleri känns det också rörigt eftersom det är svartvitrandigt med grå text och det blir lite jobbigt för ögonen.
Arkivets länkar ser bättre ut när du har skrivit med små bokstäver och använder svart/vitt istället för bara grått.
Gästboken känns också lite för rörig, jag skulle satsat på endast svart och vitt.
Annars ser det bra ut!
Resten av sidan text är lätt att läsa och jag gillar typsnittet på rubrikerna.
Måste säga att bilden vid gästboken är ursnygg!
Galleriet är också mycket fint! Bildern är jättefina.
Blev ganska mycket kritik nu, men det ser säkert mycket bättre ut när länkarna sitter på rätt plats.

#65 Tack så väldigt mycket för din kommentar, ska ta och kolla över alla dom sakerna som du tyckte att jag borde ändra! Ang. att menyn hoppar har jag ingen lösning på än.
Tack så mycket, det glädjer mig att du gillar mina bilder!
Om någon vet hur jag kan göra för att få menyn att sitta rätt både i FF och IE så får ni gärna höra av er, för vet själv inte hur jag ska göra.
Hälsningar Frida
fridawestergren.com