Veckans fråga: Hur resonerar...
Hur resonerar du när du ska välja ut bilder att lägga ut för kritik?
Jag lägger nog oftast upp bilder som jag är lite osäker på vad jag tycker om dom. För att få höra andras åsikter. känner inte direkt att det är ngn idé att få massa kommentarer på en bild som jag är supernöjd med. Finns lixom ingen anledning om man själv är nöjd med bilden. Sedan kanske man ändå vill höra vad andra har att säga om en bild man själv tycker är bra ifall det är ngt man själv inte tänkt på :)
Jag lägger ut bilder jag själv är nöjd med. Angående bilder jag inte är nöjd med vet jag oftast redan vilka brister dom har. Men det finns alltid något som kan förbättras, därför lägger jag ut bilder jag själv tycker är bra. Så resonerar jag 
Mvh Ida
www.krusfoto.se
Just nu är jag i ett stadie där jag känner mig lite klar gällande det korrekta i att fota just hästar. Jag kan "reglerna" och vet var som ser korrektast ut så att säga. Så numera lägger jag helst upp mer abstrakta och tolkningsbara bilder för kritik för att höra mer åsikter än att få kritik.
Så en bild som sticker ut "outside the box" tycker jag är mer intressant att komemntera än en som är "inside it".
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.