Kritik - Ponnier
Jag praktiserar på Örebro Fältrittklubb och igår (fredag) så hade jag med mig kameran och fottade några av ponnierna dom här när dom gick ute i hagen. Dom har ca 50 hästar, både stor hästar och ponnier men bara vissa ponnier var ute.
Bilderna är tyvärr svartvita då det var någon inställning på kameran som var på som jag inte kunde ändra då min display är trasig så jag inte kan se vilken inställning det var. Tror det har med vitbalansen att göra då alla bilderna är blå i färgen. Gjorde om dom till svartvitt då. Sist ja fottade med P läget så var det i ett ridhus så kan ha varit den inställningen som var på, därför blev väl färgen konstig då jag fottade i skinande sol. :/
Vill iallafall veta vad ni tycker om dessa bilder (: Valde bara några av alla dom jag tog som blev bra :P
På bilden: Korsningsponnyn Wendy. Korsning mellan Shire/Appaloosa/Tinker

#0 Härligt uttryck och bra vinkel! Saknar dock lite skärpa på ögat och jag tror att den ser mycket bättre ut i färg! I nuläget känns den lite platt i tonerna tyvärr, ett alternativ är ju att höja kontrasterna. Annars bra jobbat!
#1 Också väldigt gulligt uttryck, den här bilden hade nog dock tjänat på att vara mer inzoomad på hästens hals och huvud och inte ha med så mycket kropp. Även denna skulle göra sig bra i färg tror jag! 
#2 Även här bra skärpa etc. men kompositionen gör att hästen ser lite avig ut. Det är rätt svårt att få bra porträttbilder på hästar från sidan när de har huvudet lite böjt mot en, både vad gäller komposition och utseende från hästens sida. Testa att t.ex. fota rakt från sidan eller bara lite mer snett framifrån. Fint uttryck!