Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 397 ggr
Hundvalp
0

Nikon D3000?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag & min pappa har tittat på denna kameran " Nikon D3000". Vi är intresserade av denna kamera. Hur är den? Någon här som har den? Hur bra är den att fotografera hästar/hästsport m.m

Visa gärna bilder om ni vill Glad

Tacksam för svar

isabelle_
0

Den är en ny modell, samma kameran som D60 fast lite andra knappar och filmfunktion. Köp inte en kamera utan autfokusmotor,det är ett dåligt inköp enligt mig.

Jojaton
0

"Hur bra är den att fotografera hästar/hästsport m.m" - Beror ju mycket vilket objektiv du har till. I stort sett alla systemkameror funkar till hästfotografering.

Johanna - Instagram

isabelle_
0

Håller med Jojaton, det är INTE kameran som gör bilden, det är FOTOGRAFEN och en del objektiv kanske. Skrev med stort så meningen blir klar..

IdaL
0

Tänkte precis skriva det Jojaton skrev tills jag så det, håller med henne och Dijete Flört

Monday
0

Nu är inte jag så påläst om den här kameran, men det du får tänka på är ju att det kanske kommer bli dyrare i längden eftersom du har färre objektiv att välja mellan (om du inte föredrar att fokusera manuellt). Är det inget problem för dig och du gillar kameran tycker jag absolut att du ska köpa den, men jag tycker du ska åka till en fotoaffär och klämma lite på kameran och se hur den känns i handen, det är trots allt viktigt att kameran känns bra. Annars har ju Canon flera bra modeller - med autofokusmotor!

http://www.regret-nothing.com

superboy77
0

#5 Annars har ju Canon flera bra modeller - med autofokusmotor!

Ett förtydligande, Canon har autofokus i objektiven. Använder man Canon behöver man alltså aldrig tänka på om objektivet har fokusmotor eller ej.