Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 00-allmänt
Läst 846 ggr
Gramilah
0

Höstfotografering

Jag ska fota en häst i helgen, är det något speciellt jag kan tänka på nu när det är höst? ;)

Selinas
0

Utnyttja de fina färgerna! :D

Metinia
0

Håller med #1, utnyttja färgerna! Försök att välja så fin och färgrik bakgrund som möjligt. Fotar du manuellt så skulle jag ha valt att kanske förstärka färgerna ännu lite mer genom att öka färgmättnaden något i kameran.

Tänk på att nu på hösten så är det ganska ofta molnigt och lite smådåligt väder. Har du utrustning som klarar att få bra bilder ändå så är det toppen! Annars så får man prioritera lite. Kanske ska man välja en annan dag istället? Fotar du manuellt så brukar jag ställa min inför det valet om jag vill ha skarpa men korniga bilder eller lite oskarpa men okorniga bilder när det är lite dåligt väder. Jag brukar komma fram till det första alternativet och det slutar med att jag höjer ISO-talet till något ganska högt. Men det beror på vilken sorts bilder man ska ta, m.m. Men jag hoppas för din skull att det blir fin väder i helgen så du slipper ställas inför det här valet. Men jag litar aldrig på vädret så kanske det kan vara bra att ta med ett paraply? ;)

Annars är det inget extra som jag kommer på, inget speciellt. Men mitt bästa tips är att försöka hitta en riktigt fin höstig miljö med massor av vackra färger, det kommer nog att bli riktigt fina bilder då. Vem vet, du kanske får någon toppenbild som du kan ställa upp med i Hösttävlinge här på Hästfoto?

Lycka till!

EllanA
0

Utnyttja färgerna, precis som de andra sa.

Gramilah
0

Tack för tipsen! ;)