Tycker ni om Nikkor 50mm 1,8D AF?
Som rubriken lyder, ni som använt/använder detta vad tycker ni om det?
Visa gärna bilder!
Har 35mm f/1,8. Fokuserar snabbt och tyst och ger bra bildkvalité, super med den låga bländaren. Relativt bra närgräns också. Det är litet och behändigt att ta med sig och väger inte mycket, Ett objektiv jag rekommenderar, mycket prisvärt med tanke på det låga priset.
50mm 1,8 har inte inbygd AF, man måste alltså fokusera manuellt om man, som jag, har en D40 (eller D40x/D60). Ett annat alternativ är 50mm 1,4 som har inbyggd AF, men det är ganska mycket dyrare och jag tror inte det är värt det bara för den lite större bländaren. Och så tycker jag 35mm är en trevligare brännvidd att jobba med

Jag har det objektivet, dock manuell fokus ;)
Älskar det, skippar gärna kitet för detta trots manuellfokus. Det är ett måste i varje Nikonägares kameraväska!

#1 Hittat ett 50mm 1,8 med AF. Kolla på Pricerunner.se och sök på Nikkor 50mm 1,8 så ska det komma upp både och =)
Ska kolla på det där 35 =).
#2 Okej, jag är väldigt inne på ett så det är nära att det hamnar i min väska ;)

jag är också sugen på det här objektivet, men lite osäker på hur jobbigt det blir att fokusera manuellt..
men tror jag kommer köpa det ändå =)
#3 Tyvärr men det är nog samma, det heter AF-S om det är inbyggd AF (endast Nikon-objektiv).

#5 Okej, ska höra mig om lite iaf ^^, är väldigt sugen på det =D