Kritik: Shetlandsponny
Tog denna bilden den första mars 2009. Det är shetlandsponnyn Michelin som busar med oss i hagen och på bilden kommer han galopperandes emot mig. Jag har bara beskärt bilden jättelite, inte ändrat ljuset eller något. Vet att bilden är lite för mörk men gillar stämningen i den (: Vad tycker ni??
//Anna
Jätte söt bild! Du har fångat hästen i rätt ögonblick! Som du själv också säijer så är bilden en aning för mörk. Huset bakom ponnyn stör en hel del. Ponnyn skulle kunna vara mera på vänstra sidan att den skulle ha mera luft på högra sidan vart den galopperar.
Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)
Håller helt med ovanstående, härligt fångat. Är väldigt nyfiken på hur det skulle se ut om du gjorde ett försök att ljusa upp bilden (om du vill så kan jag göra ett försök att ljusa upp den).
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
Jag håller med ovanstående men gillar kompositionen som den är nu! Snyggt med hästen på högersidan och mycket luft åt vänster. Däremot skulle jag räta upp bilden, den lutar.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Även jag håller med ovanstående ;) Gillar också kompositionen.
Gillar verkligen själva bilden och den urgulliga shettisen! Det ända är igentligen som dem andra säger att den är för mörk tyvärr och att jag saknar lite mera skärpa, annars fin :)
Fint steg! Vinklen är också bra men skulle nog helst vilja se den lite mer snett till vänster. Även jag gillar kompositionen! Men håller med de andra, verkligen synd att den blev så mörk. (svårt med skäckar!) Säger som Attlid, bilden lutar lite så räta upp den, skulle nog passa på att höja kontrasterna också.
Annars bra och supersött motiv!
mvh http://johannafranssonfoto.blogg.se/
Medarbetare på Degus

För det första vill jag bara säga att hästen e så söt!! Sedan skulle jag vilja säga att det som gjorde att jag älskar bilden är för det första att hästen itne är i mitten vilket gör att bilden blir mer spännande för ögat. För det andra så gillar jag att du (nu vet jag ju itne hur lång du är) inte står upp utan låter kameran komma i ögonhöjd med hästen :)