Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 918 ggr
denisesalomonsson
0

Sigma 70-200/Nikon 80-200?

Hejsan, jag behöver lite hjälp nu, det är så att jag fyller år på onsdag och har såklart bara önskat mig pengar så ja kan köpa ett nytt objektiv. Men jag vet inte vilket av dessa jag ska välja mellan. Jag måste köpa begagnat hur jag än gör, kommer aldrig få pengar till ett helt nytt sigma 70-200 och nikon 80-200 säljer dom väl inte i butiker längre?

Så har ni något av dessa objektiv får ni gärna visa bilder och skriva vad ni tycker att jag ska välja och varför  Glad

Splachfotografen
0

Jag har ett Sigma 70-300 och det ger bra och fina bilder :) sitter vid fel dator just nu men kan skicka med några bilder när jag sitter vid rätt :P

isabelle_
0

#1 Hon skrev Sigma 70-200.

IdaL
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har ett Sigma 70-200mm och är otroligt nöjd med det. Jag har haft det i snart ett ½ år kanske. Jag fotograferar nästan hela tiden med det rörelse, porträtt och hoppning. Jag fotograferar i ridhus och har inga problem med det där heller.

Jag skickar med en bild tagen i ridhus. Ridhuset var väll inte super ljust som det kan ge intryck av på bilden så den lurar lite. Här har jag fotograferat hoppning på en ganska snabb häst och ändå har jag inställningarna 1/1400" och F/3.2 visserligligen 800 i ISO men jag tycker inte det syns så mycket på bilden ändå.

Jag kan skicka med bilder tagna vid andra tillfällen också om du vill det?

Adrina
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har också ett Sigma 70-200 2,8 och fullkomligt älskar det! Det ger alltid bra skärpa och fägerna är helt fantastiska uthomhus! Det är mycket tyst och fokuserar snabbt. Ett toppenval!

Här är en nytagen bild med objektivet.

denisesalomonsson
0

#3 du får jättegärna lägga in fler bilder om du vill! =)

#4 Okej, verkar ju super!

Ingen som har ett 80-200?

IdaL
0

#5 Råkade skriva fel 1/400" hade jag och inte 1/1400" som jag råkat skriva Flört Jag ska leta fram ett par bilder eller kan du kolla på www.idalundahl.se i portfolion där alla bilder utom natur/macro som är tagna med ett annat objektiv.

isabelle_
0

Om jag inte minns fel har väl Anna & Ellinor Bergman 80-200mm?

Anna
0

Jag har Nikon 80-200/2,8 ja, även Ellinor, det stämmer. Otroligt nöjd med den optiken.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

isabelle_
0

#8 Woho!, Jag hade rätt,det är inte ofta.

Men någon Lina har väl det med? Jag är en liten spion tror jag,hehe!

Anna
0

Lina Lindegren med, japp :)

annaattlid.se

isabelle_
0

#10 Jag borde tacka mitt evighetsminne! Flört

[MajaWrangstadh]
0

Även jag har ett 80-200, den nyaste modellen med vridzoom och AF-S. Finns ju tre olika modeller på 80-200/2,8 så det beror ju på vilken av dom du vill ha. Även jag är grymt nöjd :) Har för mig du har spanat in min bilddagbok innan (eller minns jag fel?) och dom nyare bilderna där är tagna med det. :)

isabelle_
0

#12 Var fick du tag i ditt? Jag ska köpa ett Nikkor 80-200 eller Tamron 70-200, Det ligger dock mer åt Tamronen ;)

denisesalomonsson
0

Okej, tack så mycket alla, ni får gärna lägga in bilder som inte är på hästar om ni har det också! ;)

[MajaWrangstadh]
0

#13 Jag köpte mitt begagnat. :)

Belindaa
0

Vart hittar ni 80-200 begagnade? Blocket? Ebay? Tradera?

Monday
0

#16 Jag köpte mitt via blocket. ;)

http://www.regret-nothing.com

Tislan
0

Har funderat på att köpa begagnat, men vågar man det, hur gör man med pengar och sånt, skickar man dem när man fått objektivet lr? :)

Anna
0

Blocket här med. Jag åkte och hämtade objektivet dagen efter att jag mejlat på annonsen ;)

annaattlid.se

Monday
0

#18 Ska man köpa begagnat ska man alltid kolla och testa objektivet innan man köper det. Det är så lätt att det finns slitningar och repor som försämrar objektivet.

http://www.regret-nothing.com

Belindaa
0

Åh. Lär bli svårt för mig att få tag i ett 80-200. Lär ju aldrig finnas här omkring :P

denisesalomonsson
0

#21 haha samma här ;P

[MajaWrangstadh]
0

Även jag hittade mitt via blocket. Dock var jag aldrig och tittade på det, men eftersom jag köpte det av en medlem här så litade jag på att det var i bra skick. :)

Belindaa
0

Grejen är den på tradera att när det är en säljare som har 100% positivt så vill man ju tro att den är i så gott skick den beskrivs som Flört

isabelle_
0

Hittade ett via blocket. Men, min mor tycker det är bättre med nya saker i alla fall vid elektronik, så inom kort (så snart pengarna kommer) köps ett Tamron 70-200mm f/2,8 in! Om ni vill ha URL;et till annonsen kan ni pm;a. Eftersom objektivet i fråga inte var nära mig heller för den delen känns det bättre att låta någon annan, som är intresserad köpa det.

denisesalomonsson
0

har hittat ett 80-200 på blocket nu,

http://www.blocket.se/stockholm/Nikon_80_200_2_8_AF_glugg_Vintage_Nikon_200mm_24455302.htm?ca=3&w=3

det är väl ett bra pris? och är det rätt objektiv, så det inte är något jättegammalt eller så, har någon av er det här "modellen" eller hur man ska skriva?Glad

denisesalomonsson
0

putt!