Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 311 ggr
JenniferH
0

Objektiv för ridhusbilder

Jag ska köpa ett objektiv som jag kan fota i ridhus med, dom två jag har är inte tillräckligt ljusstarka. Så kan det här funka tro, eller måste jag ha ett ännu ljusstarkare? http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iid=1557436

Min plan är att någon gång nästa år, sälja bilder ifrån hästtävlingar. Så då behöver jag ett bra inomhus objektiv också. Någon vänlig själ som kan ge mig tips på ett bra objektiv? Glad Jag har en Sony A200.

Mvh Jennifer

isabelle_
0

Jag har 2,8 fast ett telezoom från Tamron. Det räcker gott och väl i ridhus med iso inställd på 1200. Tamrons objektiv har också en väldigt skön autofokus när du väl är ute så detta är perfekt. När ljusstyrkan inte räcker (Finns världens mörkaste ridhus på en klubb här i närheten, Man ser inget knappt ändå när dom rider) då får jag ta fram mitt 50mm 1,8.

Magster
0

Undrar om inte 28-75mm är lite väl kort för att fota hästar, det ju dessutom en mindre vidvinkel på det vilket kanske inte är det mest idealiska vid hästfotografering, enligt min mening.
Bra objektiv för att kunna fota inne och ute är bland annat Sigmas 70-200/2,8, dock rätt dyrt. Tamrons motsvarighet, inte lika dyrt, äger detta själv, superbra objektiv! Löjligt dyrt orginal från Sony Flört. Ett Sigma 100-300/4,0 bör funka bra men rätt dyrt det med.
De är dem som skulle funka bäst sen när du flyttar inomhus med fotandet, själv rekomenderar jag Tamronet. Glad

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

isabelle_
0

Jag rekommenderar också Tamronet, haha.

JenniferH
0

Okej, tack för eran hjälp Glad Jag har ett Sigma 70-300/4,0 men som sagt, det går inte att fota inomhus med. Är det någon skillnad på Sigman och Tamronet, annat än priset? Jag vet inte vad DI LD och II EX APO DG HSM står för nämligen, haha.

isabelle_
0

#4 Det finns en ordlista här på forumet ;) Men det är HSM motor, det är produktsiffror inget speciellt.