Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 04-kritik-hästsport
Läst 983 ggr
RubHel
0

Kritik - Riddartema

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fotade min kompis och hennes ponny för någon vecka sedan då hon ville ha bilder när de var riddarklädda.

Nu vill jag höra lite kritik på två av bilderna.

Vad skulle jag kunna förbättra?

Första bilden: Jag är osäker på om bilden är rak eller inte? Jag vet att fältet lutar lite, men lutar det så mycket?

RubHel
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild två,

stör mig lite på att täcket har glidit så mycket åt sidan =/

RubHel
0

Det var ju trist att ingen har en endaste åsikt :P

Lagerquist
0

#0 Älskar ljuset, panoreringen kanske något sne men det stör inte så mycket. Gillar uttrycken hos ekipaget.

#1 Har lite för mycket magneta/blåstick över sig. Även här fint uttryck, nåågot sne. 

Inget "editorial" över bilderna men de är def. härliga och mycket bra tekniska. Bra jobbat trots det (tillsynes) svaga ljuset Flört

RubHel
0

#3 Tack för ditt svar :)

Jo tack, klockan var runt nio på kvällen och solen lyste knappt genom träden i skogen, så var inte så himla mycket ljus att arbeta med. Hade som tur var mitt ljusstarka objektiv med mig :)

Tislan
0

Jättefina bilder, saknar då att rytteren hade haft en riddarhjälm, men jag gillar i alla fall skärpan på dina bilder, vilken inställning använde du =D

FeliciaS
0

Väldigt fina bilder med lite annorlunda tema :) Tycker mycket om uttrycket hos ryttare och häst i. Bakgrunden, skärpa och ljuset är jättefint i första bilden - lite synd med helvit himmel, något som känns lite trist men i många fall inte är att göra så mycket åt. Andra bilden känns för kall - lite för mycket magenta som #3 påpekade. Önskar också aningen mer kontrast.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

LindaKarlstrom
0

#6. Himlen är inte hlet vit och utfrätt, jag ser den på min dator! :)

För övrigt tycker jag att fotona var riktigt fina! Tycker bäst om den första, för som du sa, stör jag mig oxå på att täcket är lite sentt, och tycker bättre om uttrycet på ekipaget på den första.

Reby28
0

Älskar bild 1, men den är lite sne. Bild 2 är också väldigt fin, men lite blåaktig.