Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 775 ggr
Galoppfoto
0

Kritik: Annorlunda welshporträtt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gick igenom min mapp med bilder från Wales-resan i somras och hittade då den här bilden som jag lekte lite med i PS (har bara ett par dagar kvar av testversionen så den används för fullt).
Tycker den är lite mörk i sin känsla men samtidigt gillar jag den.

_Vad tycker ni?
_

/Malin, medarbetare på Engelskt Fullblod
www.ingaballar.blogg.se
"There are fools, damn fools and those who ride in steeplechase"

Kattapult
0

Hmm.. Oj, vad svårt!

Det är ändå något visst med den.

Hade det varit mer synligt av ögat hade jag nog gillat den bättre. (:

annikamedstortA
0

Ett ord; gorgeous!!

Tycker att den är jättefin, förutom möjligtvis som #1 sa, att det skulle vara snäppet finare om man såg ögat mer.

Anna
0

När jag öppnade bilden sa jag ordagrant "oh fy h*lvete vad snygg". Det förklarar ganska bra vad jag tycker om bilden. Fullträff Malin, sjukt snygg.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Jojaton
0

Jättesnygg bild - och otroligt bra redigering - passar bilden perfekt! :)

Enda saken jag kan "klaga" på är att jag skulle vilja se mer av ögat, annars är den perfekt! :D

Johanna - Instagram

Anna
0

Shit jag kan inte släppa den här bilden haha. Vill ha den på väggen!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Galoppfoto
0

#1,2 Tack så mycket! Kan hålla med er om ögat till en del Glad

#3,5 Haha, tack Anna. Tack så jättemycket. Du kan få sajtvärds-rabatt Flört. Ska själv göra en förstoring och ha på väggen tror jag.

#4 Åh vad kul att höra om redigeringen eftersom jag är en total gurka i PS Tungan ute. Tack så mkt för din kritik!

www.ingaballar.blogg.se

Pandy
0

Håller med alla andra, grymt snygg bild!:D

discosadness
0

riktigt läckert, gillar uttrycket :-)

Mellliie
0

Supersnygg! Den är verkligen fantastisk! ;D

Reby28
0

Jag tål inte när halva ansiktet på hästen är bortklippt. Jättefint foto - om man hade sett mulen också. Det verkar vara många som tycker det är fint och "eget" men nej, jag är inte särskilt charmad av det. Det känns bara som att något saknas och det gör mig frustrerad.

isabelle_
0

Jag håller med Reby.

Eostra
0

Har tänkt skriva i denhär tråden så många gånger men det har aldrig blivit av..

Jättehärlig bild, dock skulle jag själv beskärt den lite tajtare i högra kanten.. Men jag blir aldrig nöjd när det gäller att beskära, haha. ^^ Vet inte om du dragit ner färgmättnaden men jag tycker det ser ut lite som så, skulle gärna se den med lite mer färg också.

jojjehanna
0

Nej, den föll inte riktigt mig i smaken. Gillar oftast inte kapade bilder men kan göra det men tycker att jag inte riktigt förstod vitsen i att kapa av mulen så där. tror jag hade föredragit en ännu tightare kapning i så fall, tex bort med all bakgrund som slymtar fram. Förstår inte det fantastiska i just den här bilden. Smaken är olika…

Galoppfoto
0

#7, 8 , 9 Jättekul att ni gillar den Glad

#10 Precis som ngn nämner, smaken är som baken och bilden är en smaksaksbild. Det är upp till varje person att avgöra om de tkr om bilden eller inte. Tyvärr finns inte mulen med i orginalet heller då hästen slog ner huvud, därav det lite "vilda" uttrycket. Alltid bra att höra folks olika åsikter så tack.

#12 Jag tycker beskärning är en svår konst i fotografering Tungan ute. Antigen blir det för tajt eller så hamnar fokus fel, knepigt värre att få till en balans i det hela. Färgen är neddragen samt bakgrunden är svartvit för att få ett lite mörkare djup i bilden.

#13 Nej det är inget fantastiskt med den här bilden, ingen har påstått det och få bilder får till just det. Jag strävar fortfarande efter att ta en sån bild.

www.ingaballar.blogg.se

jojjehanna
0

#14 det jag menar med det fantastiska var att så många tyckte den var sjukt snygg, ville ha på väggen etc. Inte att du själv sa så, och sen är väl fantastisk inte rätt ord men jag överdriver en del ibland som det kanske märkts tidigare… Så jag menade inte att du själv sagt så. Bara förtydigande.

Galoppfoto
0

#15 Att folk gillar en bild gör den ju inte fantastisk så det var nog ett felaktigt ord i sammanhanget Glad.
En annan grej vad jag märkt är att du kan låta ganska nedlåtande i din kritik av bilder. Nu pratar jag inte om denna specifikt, har sett det vid andra tillfällen. Tror knappast det är medvetet så det är bara en grej att tänka på.

www.ingaballar.blogg.se

hhannaz
0

Jag säger bara WOW! Kan knappt släppa den med blicken!

Music gives a soul to the universe, wings to the mind, and life to everything

Magster
0

Riktigt snygg men är själv inget fan av svartvitt och färg blandat, men det är bara jag. Har absolut inget att kommentera angående din förmåga, otroligt snygg bild men jag kan inte sluta störa mig på hästens riktigt osmickrande hals som är så himla biffig och så undrar jag bara om du skärp upp bilden lite, den är väldigt skarp? Annars är den riktigt snygg! Skrattande

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

jojjehanna
0

#16 ojdå, det ska jag tänka på! Tack!

h00jff
0

Underbar bild, men det stör mig att mulen är bortskuren. Däremot reagerade jag inte på att ögat borde synas mera som flera andra gjort! Superfin bild som sagt var!