Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 05-kritik-närbilder
Läst 1024 ggr
Mellliie
0

Kritik: Träns

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill ha lite kritik på den här bilden jag tog när jag var i stallet.

1/80s - f/5,6 - ISO400

Mellliie
0

putt : )

Monday
0

Jag tror att det hade varit jättesnyggt om du plåtat flera närbilder på tränset, så att man får en känsla för vad det är, och satt samman till ett kollage. Just nu tycker jag att bilden är aningens tråkig eftersom man inte riktigt ser vad den föreställer.

http://www.regret-nothing.com

Mellliie
0

Tog flera bilder, men la fokus på olika ställen hela tiden, (två-tre olika bilder).

Jojaton
0

Lite "svårtydlig" men annars snygg! :)

Johanna - Instagram

Mellliie
0

Tack :3

Lindbygarden
0

Tycker också det är jätte snyggt!

Mellliie
0

Tack :3

Magster
0

Förstår din tanke men vet inte riktigt om jag ser bilden som något speciellt. Färgerna är snygga och gillar de röda och bruna detaljerna men tycker det möjligen är fel vald del på tränset för att man ska kunna förstå exakt vad det är.

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Mellliie
0

Åh, tack! :D

bowes
0

Jättebra bild! Jag gillar verkligen såna här detaljbilder. Du har använt perfekt skärpedjup här. Ett extra plus att du har ljus bakgrund just bakom det skarpa området. Det sätter liksom ännu mer fokus på "huvudmotivet". Den suddiga, ljusare delen till vänster kanske känns lite distraherande och drar uppmärksamheten från den skarpa detaljen. Jag skulle nog helt enkelt skära bort den biten.

Mellliie
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#10 Tack så mycket! Bifogar en bild när jag beskar bort den ljusa delen ;-)

Eostra
0

Gillade #11 bättre, men som någon redan sa, man ser inte riktigt vad det är och det förstör bilden i stort sett. Dock bra ljus, skärpa och fäger.

Galoppfoto
0

Ideen var god men som andra sagt, lite svårt att se vad det är Glad. Ett kollage hade blivit lyckat tror jag, stallmiljöbilder brukar göras bäst i såna. Men det är bara att fortsätta pröva och trixa!

/Malin, medarbetare på Engelskt Fullblod
www.ingaballar.blogg.se
"There are fools, damn fools and those who ride in steeplechase"

Mellliie
0

#13 Tack så mycket! Det ska jag göra ;)

Galoppfoto
0

#14 Sen får jag själv erkänna att jag är värdelös på stallbilder så du har ändå lyckats bättre än vad jag skulle gjort Tungan ute

/Malin, medarbetare på Engelskt Fullblod
www.ingaballar.blogg.se
"There are fools, damn fools and those who ride in steeplechase"

Mellliie
0

#15 Haha, det tror jag inte ;-). Men tack så mycket (:

bowes
0

Jepp, den beskurna bilden var genast mycket bättre. Fin stämning i den, liksom.