Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 628 ggr
JenRode
0

Kritik: Shetlandsponny

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Skulle vara kul att få lite kritik på bilden

Metinia
0

Den här bilden var annorlunda och lite speciell. Jag gillar den, :).

Kompositionen är snygg, skärpan är snygg - den ligger på helt rätt ställe. Känslan i bilden är härlig, den gillar jag, :). Jag gillar färgtonen också, den ger en känsla av att bilden är lite gammal, samtidigt som jag får en väldigt härlig somrig känsla av den. Jag skulle vilja ha aningen lite mer luft i över och underkanten, just nu känns det lite väl tajt. Jag önskar lite mer ljus på ponnyn, den känns lite väl mörk, samtidigt som det har sin lilla charm att den är mörk. Till sist så är ju det faktum att bilden är sned som jag inte riktigt vet hur jag ska ställa mig till. En del utav mig säger att det är riktigt snyggt att bilden är så sned för det bryter alla regler och passar bra i bilden. Den andra delen utav mig vill se hur bilden skulle se ut om bilden var upprätad. Hoppas bara att du inte förlorar allt för mycket i kanterna som du måste klippa bort för att kunna räta upp den, det vore synd om hästens försvann ännu mer… Men som sagt, jag skulle gärna vilja se en variant där bilden är upprätad.

NettanLindholm
0

håller med #1 men skulle önska lite mer luft över och till vänster. Annars helt underbar bild ! :)

selfrejection
0

Om du har beskärt bilden så här går det ju att göra något åt "luften", men om du inte har någon luft i orginalet kan du alltid testa att beskära den ännu mer. Jag har lärt mig att bättre att beskära för mycket än bara en liten del av en kroppsdel, om du förstår hur jag menar :)

selfrejection
0

Jag kanske ska tillägga att jag håller med de andra, en ovanlig bild med mycket känsla :)

JenRode
0

Tack så otroligt mycket för all kritik! :) ska försöka fixa en annan variant med lite mer luft ;)