Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 00-allmänt
Läst 453 ggr
jojjehanna
0

Vad ska jag köpa?

Jag har det delikata nöjet att jag skulle kunna göra av med en del pengar på fotorelaterade saker. Förslag på vad jag kan köpa? Ny kamera är redan inhandlad.

oakstar
0

Glugg med IS!

Jag sneglar på EF 70-200/4 IS…har redan EF 300/4 IS som är sjukt bra Skrattande

isabelle_
0

Hmm.. Vad sägs om en ny fräsch kameraväska eller det största värstinggobjektivet du kan hitta.

Wruss
0

Ha ha ha…. skatteplanering Cool. Nejdå, jag vet hur det är…

Jag vet ju att du redan har EF 70-200/2,8 IS USM m fl bra gluggar, så jag föreslår istället en ny laptop (uppdaterade programvaror för bildbehandling) eller kanske ett batterigrepp (+ fler batterier), nytt stort minneskort som stöder videomöjligheterna du har i den nya kameran, regnskydd till kameran…

ja, du hör vad som delvis finns på min önskelista Oskyldig.

Magster
0

En tiiill kamera? Flört Varför denna härliga möjlighet nudåra? Skrattande

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Metinia
0

Studioutrustning kanske? Lite fler objektiv? Kanske något vinvinkel? eller ett kanske fish-eye (anser jag dock är ett ganska onödigt objektiv och lite enformigt, men å andra sidan verkar det kul att fota med, tills man tröttnar. Dock har jag inte stenkol på desr möjligheter…)?

Jag frågar samma som #4, hur har du fått den här möjligheten?

Kattapult
0

Fuusk Skrattande En reflexskärm eller ett kul objektiv hade jag satsat på.

jojjehanna
0

#1 har nog tre sådana…

#2 har båda dessa förslag

#3 exakt! You got me! Laptop kpöpte jag en rätt dyr för ett år sedan, lite svårmotiverat att köpa en till så snabbt annars alltid kul! Batterigrepp till 7D köpte jag till 5D är slut (så går det när man väntar för länge). Fler batterier ska jag nog slå till på likaså minneskort (har ju bara 16, 8, 4 och 2 nu…) riktigt regnskydd kanske är bättre än de epa-plastpåsarna jag köpte en gång men aldrig ens använt.

#4 kanske jag gör faktiskt, en 5D Mark II. Jag tycker att mitt företag likväl kan gå rätt +-0 istället för att skatta bort så stor del av vinsten som man faktiskt gör så jag kan ju handla upp en hel del pengar innan årsskiftet. Jag har ju min huvudinkomst på annat håll. Roligt att kunna satsa pengar på att köpa mer.

#5 har en del studioutrustning typ två stora blixtar och så bakgrunder. Kanske skulle satsa på fler bakgrundsfärger… Fisheye har jag funderat på ibland så varför inte!

#6 även reflexskärm tillagt på listan.

jojjehanna
0

Hörni, jag kanske verkar tråkig som bara "har jag" men ni har ju kommit med en del jag kanske köper nu så gärna mer förslag tack!

IdaT
0

Känner du att du har riktigt med pengar över kan du ju alltid köpa en häst att fota… Oskyldig
Nej men, stativ och några roliga filter kanske? Bättre objektiv?

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

Magster
0

Köp back-up till nått! Några externa hårddiskar? Minneskortläsare? En liten digitalkamera att ha med sig i fickan, en fotoskrivare + papper?

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Toltaren
0

Hade jag haft massa pengar hade jag köpt en polaroid kamera… Haha Glad

jojjehanna
0

#9 ha, ha! Undrar vad skattemyndigheten skulle tycka om det! Godkänt eller ej? Har faktiskt stativ men knappt ens använt… Kände mig så låst. Filter är jag feg på, kanske dags att testa. Objektiven är jag rätt nöjd med måste jag säga.

#10 ja, jag har insett att fler hårddiskar behövs, 7D kommer att äta utrymme! Fotoskrivare har jag funderat på men grejen är att jag vill ha en riktigt proffsig men de tar ju så vansinnigt stor plats så jag tvekar därför. Liten digital funderar jag på.

Idag köpte jag ritbord, minneskort, fjärrutlösare, fjärrstyrd blixtutlösare (för studioblixtarna) samt gråkort. Skulle kika på fisheye men de hade inget hemma. De var ju dyrare än jag trodde faktiskt.